Att gå på banken...

Nu har jag precis varit på banken.. ordnat så att allt som jag har på banken hemma i Lund, ska flyttas över till SE-banken...så nu kommer jag stå med dubbla lönekonton och grejer i en månad.... för att se så allt funkar som det ska... plus att jag ska börja spara en liten liten ynka hundring i sparfonder... får väl se om man ökar på det där sen i framtiden...

Nu kommer jag dessutom ha ett sparkonto.. helt vanligt sådant.. som jag har tänkt att jag ska flytta över de pengar till som jag kan undvara varje månad... ska bli lite skönt att för en gångs skull börja bygga upp ett sparkonto...

Förresten.. brukar ni klä upp er lite extra när ni ska gå och träffa en bankir eller liknande?... jag gör det, jag vet inte varför, men har nog fått för mig att man blir bemött på ett annat sätt om man klär sig lite respektabelt...
Idag så drog jag på mig skjorta och pullover... inget speciellt, men ändå något som gör att man ser lite mer proper ut...

Kommentarer
Postat av: nollattan

Bra jobbat!! jadu....njae, jag klär inte upp mig särskilt. Däremot blir jag irriterad när banktjänstemän är slafsiga. Därför gillar jag SEB. Och gillar Nordea mindre, de har inte samma strikta klädkod.

2007-04-24 @ 11:39:20
Postat av: Pierre

jag klär ALDRIG upp mig...alltid trasiga jeans och t-shirt...speciellt i jobbet...

2007-04-24 @ 11:49:54
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Lari

nollattan: mm.. lite lätt nöjd är jag minsann..=) hm.. jag har faktiskt inte varit inne på nordea, så jag vet inte... fast jag tyckte inte att det var någon vidare dresscode på SEB här i Sundsvall dock.. men trevliga var de.

Pierre: men du ska ju alltid vara så annorlunda..:P

2007-04-24 @ 11:59:32
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: (arina

Jo, nu när du säger det så gör jag nog det. Har inte tänkt på det, men klär mig alltid snyggt när jag ska gå ut på ärenden. Svårt att göra annat när man bara har fina saker :P Nej men skämt å sido, tycker det är trevligt och snyggt med personer som är välvårdare både till utseende och kläder.

2007-04-24 @ 14:27:34
URL: http://www.carinan.blogg.se
Postat av: Lari

(arina: javisst är det som du säger.. mycket trevligare att träffa folk som är propra... dessutom tycker jag att man känner sig som en annan person när man klär upp sig lite.. vilket är en trevlig känsla...

2007-04-24 @ 15:04:18
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: art[e]fact

Jo, jag skulle nog inte komma i springskorna direkt ;) Men måste måste man väl egentligen inte, men jag förtsår känslan av att man förväntas bli bemött på ett annat sätt...

2007-04-24 @ 16:03:16
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Lari

art[e]fact: nä, i en perfekt värld ska man inte behöva anpassa sig efter vart man går.. men jag tror att det är så på många sätt.. en person som ser ut som en A-lagare som kommer in på banken, tror jag inte får samma uppmärksamhet som någon som kommer in i kostym eller så...

2007-04-24 @ 16:22:29
URL: http://webkocken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0