Försäkringar...

Visst är försäkringar något ont måste?... man har ju ganska så många försäkringar till olika saker... men bara för att öka på det hela lite.. så har jag bestämt mig för att skaffa ytterligare en försäkring.. nämligen en olycksfallsförsäkring...

Jag har ju ett yrke som innebär att man kan råka ut för en olycka när man minst anar det.. det finns ju otroligt mycket som kan hända när vi jobbar, som vi egentligen inte har någon större kontroll över... och då kan det vara bra med en försäkring som täcker sånt...
Visst, vi är ju självklart försäkrade via jobbet.. men om jag tecknar en olycksfallsförsäkring, så får jag ju betalt från två ställen...och det är inte fel.. kostar inte mycket mer än ca. 1000:-/år... och det har man ju råd med...

Jag har alla mina försäkringar samlade hos Trygghansa... men kommer troligen att se över det längre fram i tiden.. ska ev flytta bilen till Aktsam t ex... ganska mycket billigare premie där nämligen...

image197

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Psssst, du vet att Aktsam ägs av Trygg-Hansa va =) Men flytta bilen dit du. De brukar ha bra premier. Dessutom sitter de i Hammarstrand. Nästan Norrland ju. BRA ATT DU ÄR FÖRSÄKRAD. Invaliditetsersättning kan man få från flera försäkringar.

2007-04-23 @ 16:08:03
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Lari

Blingbling: du, det där visste jag faktiskt inte... lite skumt att de kan ha så mycket billigare försäkringar då ju... om det är samma ägare...

2007-04-24 @ 00:07:23
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: David

Tjo! Har också min bil hos trygghansa. Men ska kolla med Folksam nu för dom var billigare nu när jag ska försäkta min hoj, så det är dom säkert också med bilen. Lär bli kohandel ;) mohaha! Ang olyckfallsförsäkring så fick jag något liknande från Trygghansa ås pröjsar jag 59 spänn i månaden. Har också olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar Skåne, och pröjsar 600 /halvår.
Så kolla upp om det är samma som du har som jag har. 59 spänn var något erjbjudande nämligen för några veckor sen om jag inte minns fel. Täcker upp till invaliditet osv. Cheers!

2007-04-24 @ 20:19:11
URL: http://davidscorner.blogg.se
Postat av: emelie

Hallådär :)

jag jobbar med bilförsäkringar på "märkesförsäkringar" ett dotterbolag till if. Jag kan säga att inom bilar så är iaf, folksam, trygghansa OFTAST dyrast. billigast är aktsam & saluansvar, sedan kommer länsförsäkringar! fast våran försäkring på "märkesförsäkringar" är helt klart snäppet bättre :)

Lycka till ! ...

/Em

2007-04-24 @ 22:12:39
URL: http://emelije.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0