Längtan...

Har suttit och gått igenom mina bilder lite smått senaste dagarna, och har hittat en del skoj.. men den här bilden, den får mig att längta efter Finland...

Kerim?ki

Det är utsikten från min farbrors sommarstuga som ligger i Kerimäki... en bit upp i Finland... och det är mitt paradis, min plats där jag kan slappna av och bara glömma allt. Bli ett med naturen helt enkelt.

När vi är där, så existerar inte tiden... planeringen för dagen, den tar man som man kommer, men man vet att det är plocka svamp och en massa fiske som gäller.. plus att det är bastubad, dopp i sjön och god mat med tillhörande viner på kvällen...

Jag önskar och hoppas att jag kan komma dit i sommar med.. och jag har en önskan om att det finns en kärlek som kan följa med mig och njuta av det där tillsammans med mig. Vi får väl se vad som händer här i framtiden...

Hur som helst, så är det där världens bästa plats på jorden.. enligt mig! (iaf de ställen jag har besökt än så länge)

Kommentarer
Postat av: MissEllie

Finland... härligt ställe :) jag e faktiskt hela 25% finsk :) tänka sig och kan räkna till 10 och säga hej och tack :P lite pinsamt egentligen att man inte tar vara på sina rötter mer... med otroligt vackert land :)

2007-04-14 @ 14:59:20
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Petra

Ser härligt ut! Kerimäki, det är östra Finland eller hur? Bor själv på västkusten, men vi har det nästan lika fint ändå. Speciellt sommartid, då är jag glad jag bor där jag bor!

2007-04-14 @ 15:05:14
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Thomas Norrman

Terve Lari å Pekka
Roolit me vinska, man får lust att tansa. Perkele du har ju en fin plogg. Du kan ju.
ThN

2007-04-14 @ 15:39:26
Postat av: Blingbling

Vilken idyll.

2007-04-14 @ 16:43:02
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Det ser helt underbart ut! Hade också ett paradis i Finland, men det är ett tag sen mormor sålde det nu. Vi hade en liknande brygga :)

2007-04-15 @ 16:25:18
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0