Lördag på brandstationen...

Jahaja.. det blev en lugn natt igen... utan ett enda larm...och än så länge på det här dygnet som jag jobbar, har vi itne haft något alls, inte ens ett litet automatlarm eller anlagd gräsbrand...

Däremot, så har jag haft fullt upp... jag har ordnat brunch till skiftet...
I normala fall, så åker vi till Scandic och käkar frukost på helgerna, men idag så hade vi en del att göra på brandstationen.. så skiftet tyckte det var ok om jag grejade frukosten här istället.. så jag tog en bil och tutade iväg.. med 50:-/skalle att handla för.. totalt 250:- då...

Jag kan lova att det blev en rejäl frukost...

2 sorters yogurt
Prinskorv
Bacon
Äggröra
Gurka
Tomat
Makrill i tomatsås
Råstekt potatis
2 limpor bröd
Philadelphia
Müsli
Ost (Hade vi redan hemma)
Leverpastej (Hade vi redan hemma)
3 liter apelsinjuice

Jag har nog glömt något...men det blev en rejäl frukost.. och alla blev mätta o belåtna...

Sen utöver det, så hade jag ju pratat lite om att vi skulle baka lite (läs Jag)... sagt och gjort... två degar satta på jäsning just nu... och det skall bli müslibullar av det... som vi skall frysa in och ha till fikat istället för att köpa nytt bröd varje dag...

Jag behöver inte ägna mig åt bilvården idag.. .utan jag ägnar mig åt köket... det enda jag hoppas är att vi inte får något larm precis när bullarna är i ugnen... det är illa... men men... ska nog klara oss... hoppas jag...

Ikväll blir det mys hemma.. med tacos o vin.. ser jag fram emot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0