Fartfullt dygn...

Efter att ha haft en månad utan nästan några larm.. så hade vi ett dygn med ett gäng larm...

Readn när jag åkte till jobbet igår.. så såg jag att det rykte en massa vid bydalen.. och luktade skogsbrand.. så jag anade att det skulle bli en kväll i skogsbrandens tecken..
Så fort jag kom till stationen, så fick jag vet att vi skulle åka till branden som jag märkt av när jag åkte.. det var ett ganska så stort område.. och brann på ganska så bra...
In i röken och soten... i 4 timmar.. sen var man bra glad över att komma hem till stationen för att grilla o kolla på film... ögon, hals och kläderna fulla av sot och rök...

Natten blev lugn..fram tills 06.30 då vi fick ett automatlarm... men vi vände direkt när vi kom utanför porten, fick motbud....

Efter det hann vi med att sova en timme till.. och sen så var det frukostdags på Scandic...

Hem igen för att städa stationen... och några timmars vila fram till 14 ungefär.. då fick vi larm om en trafikolycka.. en moped och bil som hade krockat.. oftast inga skojiga syner alls, då mopedister sitter väldigt oskyddade..men den här gången hade det gått relativt bra..

Hem igen.. och nu var det dags att spela utebandy.. men precis då kom ett larm.. brand i villa... ojoj.. spännande... dock så visade det sig att det inte var så allvarligt heller.. hade slockat när vi kom fram tack vare snabbt ingripande av de som bodde där.. men vi rev lite vägg och letade efter glödhärdar... så lite fick man jobba iaf...

Slutligen så kom vi hem igen och kunde spela vår utebandymatch..

Nu är jag hemma igen.. lagom trött o sliten.. ledig imorrn.. ska bli skönt...

178909-347
En trött jag...

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var en
mycket fin bild på en trött Lari ;0) Har en vännina som just börjat blogga, titta in till henne!! Du finner henne inne hos mej. Krams

2007-08-27 @ 07:16:16
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Lari

Malin: mm.. trötter var jag iaf.. sen om bilden är bra eller inte.. det vet jag då inte..

2007-08-27 @ 10:35:50
URL: http://webkocken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0