Att modella som kändis...

Alltså.. jag läste på expressen om Julia Mancuso.. att hon har ställt upp på en reklamkampanj för sitt pjäxmärke...där de har tagit lite lättklädda bilder.. och varför i hela fridens namn ska det bli en sån uppståndelse runt detta? Varför ser media ner på en idrottskändis som klär av sig och visar upp sin kropp?

Om det är någon som har snygg kropp...så är det ju de flesta toppatleter.. och fan, skulle jag ha så vältränad kropp som många har.. då hade jag minsann visat upp mig och varit stolt... dessutom är det ju inte så att hon är helt naken.. det är grymt smakfulla bilder...

Klicka på bilden för att se lite bilder från fotograferingen...

mancuso

Jag tycker att bilderna är sjukt snygga.. och att Julia Mancuso är en riktig pingla... grymt snygg och sexig.. så det så!

Kommentarer
Postat av: Jenny

"grymt smakfullt" tycker jag är en överdrift o att visa pjäxor iförd undisar är väl inte direkt logiskt enligt min mening heller för inte fan använder man dom så. Om man måste anspela på sex för att produkten ska sälja så är det ingen bra produkt från första början ändå, o det gör kampanjen värdelös åtminstone när det kommer till själva produkten. Visst, folk(läs: mest killar) -glor- ju på kampanjen, men knappast för att dom är intresserade av alpint eller är seriöst sugna på att köpa nya pjäxor. Var det inte meningen att man skulle börja få folk att fokusera på inre kvaliteter framför yttre? Detta spär bara på folks kroppsfixeringar och är minst lika illa som resten av modevärlden där allt handlar om kropp o yta. Var har det tagit vägen att man kan o borde hålla vissa saker för sigsjälv? Åsikter är en sak, dom -ska- höras, men alla -måste inte- se hur man ser ut i underkläder, eller naken. Det är en sak att tycka om o dyrka sin eller nån annans kropp o fysiska attribut, men att sälja varor med att vika ut sig o ta bort fokus från det man egentligen gör tycker jag går fetbort. Btw är hon fugly. Hon ser ut att heta oksana, o som fått några ryska småmynt för att fotas i en källare.

2007-02-15 @ 06:30:49
Postat av: Jenny

"Jag åker inte bara skidor, jag är -oxå- en utviknings-wannabe på -min- fritid"

2007-02-15 @ 06:32:26
Postat av: Anna

Håller med dig Jenny. Absolut!

2007-02-15 @ 11:33:43
Postat av: Firegirl

Tjena!

Vad GLAD jag blir när en kille gillar tjejer med lite former! (i stället för alla sjuka modeller med BMI 17!)Stå på dig! Det är inte fel att tycka om vackra kroppar.
Heja dig!

Hälsningar från en skånsk brandtjej!

2007-02-19 @ 19:22:58
Postat av: Jenny

Firegirl: Så om man har lågt bmi så är man inte "vacker"? tillåt mig hånskratta lite åt det där medan jag nyper dig i späcket...

2007-02-20 @ 17:51:38
Postat av: Firegirl

Hej Jenny!
Vi måste snart byta mail-adresser, så vi kan prata lite. Innan "kocken" spärrar oss!
Du vet säkert vad jag menar! Du är nog inte sämre/bättre än någon annan! Visst är det fysiska attribut man kollar in på krogen eller på fiket eller bara på stan, inte tittar man lååångt efter killen med 40 kg över-/undervikt Han med flottigt hår och som verkar skita i hygienen.
Jag har en arbetskamrat med BMI-tändsticka och eftersom hon är en underbar person blir hon vacker i mina ögon (men som kille hade jag inte tänt på hennes kropp).
Nyp, du i mitt späck (om du hittar något)! En vacker kropp är en välbyggd och stark kropp!
Sedan spelar väl inte utsidan någon roll, när man väl hittar sin "själs-vän"!!!
Människor har väl alltid beundrat vackra saker / föremål. Om det sedan är kroppar, skulpturer, tavlor, snygga bilar e.t.c Vad spelar det för roll!?
Trist att du ogillar en person för hon "ser ut" som en Ryska och för hon "ser ut" att heta Oksana. Du är bra på att döma du med! Eller var det lite avundsjuka som kunde läsas mellan raderna?

2007-02-21 @ 07:53:16
Postat av: Jenny

Finns inte så mkt mer att säga -egentligen-. Men jag känner mig snygg, o tror inte jag i allmänhet är varken bättre eller sämre än ngn annan. "BMI-tändsticka" ? *host*nedlåtande var det ja..*host*

Det är lustigt att tjejer är så kritiska till att det finns smala tjejer. Det är så mkt tjat om att man inte ska hänga upp sig på utseende och att man ska få se ut som man gör naturligt. Men inte fan får man som naturligt smal höra annat än att man är "sjuk" av andra tjejer, som sen själv går in på dass o stoppar fingrarna i halsen. Så fundera du på vem som är mest avundsjuk. jag som är naturligt smal o nöjd och accepterar mitt utseende o som kan äta vad jag vill, eller *Tjejnamn* som tycker hennes lår är för tjocka o som väljer att avstå halva middagen o gå hungrig för att känna sig hyffsat nöjd inför beach2007.

och ang "oksana" där på bilden så ser det ut som ett cheap photoshoot. helt enkelt. jag klagar inte på hennes kropp, jag tycker man ska äta rätt och träna o sen ser man ut som man gör, men om ngt ska kallas TRIST här så är det att hon säljer pjäxor med att visa sig i undisar. oavsett hennes kroppstyp är -det- trist. Och varför hon som kändis nu rör upp folks känslor när hon visar sig så är att hon inte ens -behöver- göra det för pengar. Jag kan fatta att den riktiga Oksana, 19 år från moskva, kanske gör det för cash. Det gör det inte mer rätt eller mindre nasty. men så är det bara. Och jag pekade ut det. Varför vill hon göra sig billig, när hon inte behöver, och hon är så bra på annat?

Och sen, kanske ska tilläggas (nu drar jag in dig lari, för det var ju trots allt du som skrev blogginlägget) att du firegirl kan ha varit lite snabb att prisa Laris smak, då jag råkar ha en viss vetskap om att Lari tycker min "sjuka bmi-tändsticka"-kropp ser bra ut den med.

2007-02-22 @ 23:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0