Närhet...

Satt o pratade med min goda vän Pierre... och han berättade om hur han ska ha det en massa mysigt ikväll med L... o jäklar.. snacka om att jag saknar det där... att få lite närhet, ömhet, värme, kramar, pussar o sex....

Det är inte så jäkla lätt att komma helt ny till en stad...en stad långt bort hemifrån... och inte känna en människa egentligen...
Hemma hade man ju vänner och bekanta som man kunde träffa folk genom.. nu blir det mer att jag får ge mig ut och hitta lite folk själv.. inte för att jag har något emot det, men har man bott 20 år i en o samma stad. .så har man byggt upp ett nätverk och en trygghet...det är borta nu...

I helgen är ju tanken att jag ska ge mig ut en vända på stan... se mig omkring lite.. och vem vet, kanske ta mig en öl eller två på nån pub...men oavsett vad, så kan jag inte ta med mig någon hem..utan det får bli att man hänger med någon hem i så fall.. fast fylleragg är inte direkt charmerande...

Jag vet att jag en vacker dag kommer känna att hela jag skriker efter närhet.. det fasar jag lite för.. för det är jobbigt... än så länge är det inga problem.. nu är allt så nytt och skoj med jobbet och allt som händer omkring mig... men någon vacker dag så hittar jag ju fast mark igen... och då kan det nog bli lite jobbigt...

Får väl hoppas att jag kan hitta en trevlig tös på något cafe i helgen...

Kommentarer
Postat av: S

Haha, sånt händer. Och piggar upp. :)

Kan fö meddela att jag känner igen ovanstående, flyttade från Sthlm till Mora för 5 månader sen. Fick lösa problemet gnm att skaffa två hundar och en häst. Får inte bara närhet utan även oerhört intressanta konversationer, plus att jag ALLTID vinner i Monopol.

2007-01-31 @ 23:56:23
URL: http://ichibon.blogg.se
Postat av: Mia D

Flyttade från Trelleborg till Sundsvall för 2,5 år sen och trivs bra men saknar "hemma" lite då och då.



Ha det gott // Mia

2008-09-08 @ 13:07:37
Postat av: Christian

Jag har en gammal dröm och nu börjar den att bli intensivare. Under den senaste tiden har jag funderingar att själv flytta från Småland till Sundsvall. Men isåfall blir det nog tidigast om ett halvår. Behöver planera en del och skrapa fram lite flyttpengar och så. Men det ska nog bli intressant om det blir av.

2008-09-28 @ 12:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0