En givande dag...

Ja, då har man varit på jobbet i ett dygn igen...och det har varit ett kanontrevligt dygn minsann...

Igår så grillade vi igen... jag hade förberett en massa här hemma innan.. hade gjort revbensspjäll.. som jag hade kokat i 2 timmar, så de var riktigt möra och fina.. sen så marinerade jag dem och grillade dem på kvällen på jobbet.. till det hade jag gjort coleslaw och sen var det klyftpotatis till det.. gubbarna (och tösen) var mäktaimage307 imponerade...

Sen idag så fick vi agera lite hjältar.. vi räddade livet på en kanadagås. Vi fick ett samtal till stationen om en person som hade sett en svan som hade fastnat i fiskelina eller nåt sånt, och behövde lite hjälp, så vi åkte dit.
Det visade sig att det var en kanadagås som hade fastnat med båda fötterna i ett stort fiskedrag, krokarna satt med hullingarna genom fötterna på den stackaren, så den kunde inte simma ordentligt.. och tur var väl det egentligen för annars hade vi nog inte haft en chans att fånga den.

Hur som helst så lyckades vi fånga in den och sen så fick vi operera lite för att få väck krokarna.. men det gick fint.. sen så släppte vi ut den igen och han simmade glatt vidare...

Känns bra när man kan rädda en stackars gås med.. sen så är det alltid skoj att få lite annorlunda larm...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0