Det finns dagar...

.. då man bara vill krypa under en sten och gömma sig ett tag.. sen så finns det dagar då bara små små saker kan göra en hur glad och euforisk som helst... idag har det varit en sådan dag.. och enbart pga en sak.. nämligen det underbara humör som fröken väder har visat sig på..

Jag var nere på stan en vända idag.. skulle ordna med lite bankärenden.. men jag ville verkligen inte vara inomhus.. så jag skyndade på som bara den att få allt fixat med banken, sen gav jag mig ut och strosade på stan...
Här i Sundsvall så finns det en gågata.. Storgatan.. där allt folk rör sig.. och där gick jag idag.. fram och tillbaka.. och bara njöt av att få känna soltrålarna smeka mitt ansikte, och se hur folk började vakna till iv igen efter att ha legat i ide senaste månaderna.. man märkte hur folk var på mycket bättre humör direkt.

Visst, jag vet att det har varit varmt ett bra tag hemma i skåne, och jag saknar det en hel del.. men samtidigt så är det något speciellt med årstiderna här uppe... gubbarna på jobbet sa det igår att här får man verkligen uppleva de fyra årstiderna i sin prakt... våren tar sin tid för att nå fram till sommaren... i skåne så kan det vara minusgrader en dag.. två dagar senare så är det 15 plus och vår... och ytterligare en vecka senare, så är det högsommar och rapsen blommar... ungefär...=)
Idag har det varit 12 grader varmt här.. och jag har sett folk som har varit på berget och åkt skidor och bräda... ser underbart ut ju...

Så, min egentliga poäng med det här lilla inlägget är enkelt.. ta vara på de små sakerna här i livet, de kan göra bra mycket större saker på humöret än man tror...

Kommentarer
Postat av: pierre

deep shit gubben...mkt djupare än man kan ana ...

2007-03-15 @ 22:41:07
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: AA

attans. vi missade varann idag ;P
tur att nån uppskattar storgatan. man blir rätt less att gå den fram o tillbaka efter ett tag. väntar på att uteserveringarna o bänkarna på torget ska komma fram jag :D:D:D

2007-03-15 @ 23:53:50
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0