Facket... varför?

Sitter på jobbet.. vi har precis tillbringat närmare tre timmar på ett fackmöte.. ett möte som i sin tur inte gav nåt speciellt...

Jag har funderat på om jag ska gå med i facket, men jag har jäkligt svårt att motivera mig själv att betala 600-700 kr för vad facket gör.. visst, de gör jäkligt mycket i det tysta..sånt som man inte märker av.. men det jobbet görs ändå...
A-kassan ska jag med i.. det är en sak som är säker iaf.. men facket, jag vet inte.. någon som har en bra anledning att vara med i facket.. som är värt 600 spänn?

Annars så är jag mest bara jäkligt nöjd med hur det löste sig med glocalnet.. men jag är lite lätt orolig över att jag inte kommer få till det med bredband ändå.. har med hjälp av pierre ett gäng krokar ute som ska kolla på frågan...

Egentligen borde jag gå o lägga mig så smått.. men jag måste uppdatera min farbrors hemsida med lite nya smycken... har suttit o redigerat en massa bilder under dagen.. o nu måste jag uppdatera databasen lite...

Kommentarer
Postat av: AA

ja, vissa har ju privilegiet att få spöa mig i tammefaen allt!! ;P men det är kul med aktiviteter :D

2007-03-14 @ 23:43:07
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tillsammans blir vi starka gentemot arbetsgivaren - bara det är värt en hel del. Om facket blir svagt så kan du ge dig fan på att vi blir överkörda ordentligt. Hur tror du att det har gått till när arbetstids / miljölagar har kommit till - var det månne arbetsgiuvaren som tyckte att vi skulle få det bra, eller var det kanske facket som såg till att dessa superviktiga lagar kom till?
Bra kille med vettiga åsikter är Micke! Här har du adressen till hans blogg. Läs och ställ gärna frågor, jag lovar, han kan svara på nästan allt vad gäller facket!
http://facket.fribergkvist.se/

2007-03-15 @ 19:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0