Hata hata hata!!!

Just nu så spyr jag på allt vad bredband och telefoni heter... har suttit i ett antal timmar idag och bollats fram och tillbaka mellan Glocalnet och TDC... och slutsatsen är att jag inte har kommit nånvart ändå...
Har skrivit ett brev till PTS för att kolla lite vad som gäller.. så här skrev jag:

Moment 22 gällande bredband och telefoni

Hej!
Ringde till er konsumenthjälp och blev hänvisad att maila till er.
Jag har ett problem.

För att kunna välja ADSL från vilken bredbandsleverantör som helst, så teckande jag fast telefoni hos Glocalnet för ungefär en vecka sedan.
När det nu är inkopplat och klart, så tänkte jag beställa bredband från TDC som är billigaste leverantören i nuläget, men när jag var i kontakt med dem så berättade de att de inte kan lägga in en beställning, för att linjen som min hemtelefoni är inkopplad på är en isdn-linje.
Jag tog då kontakt med Glocalnet, för att se om det verkligen var så, och fick beskedet av dem att linjen är en delad linje, som är en isdn-linje.
Glocalnet i sin tur säger att det inte är deras uppgift att ordna så att linjen är en analog linje, och hänvisar till bredbandsleverantören och att de måste lägga in en beställning för att en tekniker skall skickas ut på plats och lösa problemet med linjerna.
TDC i sin tur säger att de inte har något som helst med detta att göra, för de kan inte ens lägga in en beställning på ADSL så länge mitt nummer inte är registrerat som ett analogt nummer.

Min fråga till er är nu hur jag går vidare med detta, vem som verkligen har ansvaret för detta problem som har uppstått.
Är det Glocalnet som har levererat en produkt som inte håller måttet, eller inte har informerat mig fullt ut, eller är det bredbandsleverantören som har fel i det här fallet?

Jag håller på att gå sönder i limningen då jag inte kommer någonstans och bara bollas fram och tillbaka mellan Glocalnet och TDC... ingen vill ta på sig ansvaret eller uppgiften att lösa problemet.

Hur ser man på det hela juridiskt?

Hör gärna av er så snart som möjligt.
Vänliga hälsningar
L S

Så just nu kommer jag ingen som helst vart.. Glocalnet är bara grymt otrevliga när jag snackar med dem.. för jag har varit en krävande kund antar jag.. en sån som får en anmärkning i registret hos dem som en "Jobbig kund"...men vänta bara.. får jag bara veta lite vad som gäller rent juridiskt och de har levererat en dålig produkt till mig.. då ska de få se på jobbig kund...

Efter att ha kört huvudet i väggen ett antal ggr under dagen.. så beslutade jag mig för att nyttja solariet vi har här på stationen och träna lite.. så nu är jag iaf en förbannad och röd Lari...

Ne, nu ska jag ge fan i detta o bege mig hemåt... hem och äta lite...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ät lite mat du... män med tomma magar är inte att leka med... *ler*

2007-03-12 @ 17:39:20
Postat av: Mija

Ät lite mat du... män med tomma magar är inte att leka med... *ler*

2007-03-12 @ 17:39:33
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: AA

urk. jag säger då det. ett tips - ta inte tdc. många har problem med deras uppkoppling. rätt vad det är så lägger den ner utan anledning. o du som spelar poker vill nog inte ha det så. ett annat tips - ta hemtelefon o nätet hos samma abbonent. mindre strul då.
lovar att höra av mig i tid nästa gång jag hänger på stan ;P
tjo!

2007-03-12 @ 20:53:14
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: zara

om du nu va ledig idag varför inte nytja den riktiga solen som va så härlig idag den blev man röd och avslappnad av =) jag håller med en av de som komenterat ha samma telefon och bredband i ett och ha ett bredband som du inte kommer att bli knäpp på (det verkar som att du redan blivit knäpp på ett par företag) ta solen ute njut av vädret så löser sig allt till slut

2007-03-12 @ 22:17:58
URL: http://prinsessanzara.blogg.se
Postat av: Mia

Ojoj...hm...Glocalnet...fy fasen att jag inte visste det tidigare. Då hade jag avrått dig. Har haft med dem att göra tidigare o jag var tvungen att gå vidare till konumentrådgivningen för att få bukt med det hela. Jaa du...kan bara beklaga, men hoppas det reder sig till slut.

2007-03-12 @ 23:15:18
Postat av: Mia

Ojoj...hm...Glocalnet...fy fasen att jag inte visste det tidigare. Då hade jag avrått dig. Har haft med dem att göra tidigare o jag var tvungen att gå vidare till konumentrådgivningen för att få bukt med det hela. Jaa du...kan bara beklaga, men hoppas det reder sig till slut.

2007-03-12 @ 23:15:22
Postat av: Pierre

Ge mig numret till fucking glocalnet så ska jag visa ett och annat.

2007-03-12 @ 23:47:36
Postat av: Sarah

Varför lämnar man skåne för norrland?

2007-03-13 @ 02:50:37
URL: http://enobeskrivligpassion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0