Helgpass på brandkåren...

Jaha, då har man ett helgpass igen... dock så tycker jag det är ganska så trevligt på sätt o vis, jag tillhör ju den skaran av yngre som tycker det är roligt att jobba, och att det är "skoj" när vi får larm... men visst, har man jobbat i trettio år, så är det inte lika häftigt längre..=)

Men för att göra livet lite trevligare för dessa härliga gubbar, så har jag lagat middag till dem ikväll igen...och Salminens bykrog erbjöd idag Grekiska färsbiffar med hemmalagad tzatsiki, klyftpotatis och olivoljeslungade grönsaker.
Jag kan inte säga annat än att det var uppskattat och gick hem hos alla.... inklusive mig själv.

Jag började förresten jobba redan kl 15 idag.. kom in på stationen för att kolla på hockeyn, så jag kunde lika gärna ta passning för någon som ville hem tidigare... men som vanligt när jag jobbar så har det varit larmlöst.. jag som sitter som rökdykare idag med för första gången...

Just det.. gårdagen slutade med att jag efter att ha fått i mig tre öl, var så trött så trött att jag gick raka vägen hem... och la mig i sängen.. och sov så länge att klockan blev på tok för mycket för att hinna med att träffa den där tösen som jag hade tänkt träffa... illa illa.. men jag ska nog se till att träffa henne nån dag...

För övrigt så håller vi på att leta efter en inneboende.. för att få ner hyran lite extra.. och efter helgen har vi tänkt att vi ska bestämma oss.. så vi får se.. snart är vi tre i lyan.. men det kommer nog gå bra.. dessutom så är det 1000:- mindre i hyra var månad.. o det är inte illa det... får man dessutom rätt person, så kan det ju vara riktigt skoj.

Imorrn ska vi iväg och simma på morgonen.. jag hoppas att man kan låna badbyxor, annars blir det ingen simning för mig.. för jag kan inte hitta mina som jag hade en gång i tiden... dock så skulle det vara jäkligt skönt att simma lite...

Kommentarer
Postat av: AA

men hallå! dåligt av dig att sova över ;P
ja, duvet. mitt liv är skittomt för en gångs skull. så jag fyller bloggen med jidder ^^

2007-03-11 @ 00:15:03
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: AA

men hallå! dåligt av dig att sova över ;P
ja, duvet. mitt liv är skittomt för en gångs skull. så jag fyller bloggen med jidder ^^

2007-03-11 @ 00:19:22
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Anonym

du klagar på att du är ensam, och så dissar du en fika med en trevlig tjej?

2007-03-11 @ 13:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0