Fiskedag...

Ja, dagen idag har varit en fiskedag....

Mattias och jag vi hade bestämt att vi skulle ge oss ut o fiska lite idag.. och hade fått tips om att fiska i Ljungan... sagt och gjort.. men först så behövde jag lite utrustning.. alla mina fiskeprylar är i Finland.. så jag passade på att skaffa mig en uppsättning här med... har no handlat för en 1300:- idag.. tur man gick en massa plus på pokern igår..haha..=)

Hursomhelst.. vi åkte iväg till Njurunda..och till Ljungan och köpte ett dagsfiskekort.. sen var det bara att fiska...

Första kastet som jag får iväg, sätter jag i botten.. men lätt skoj ändå.. för när jag får loss det, så har jag fått med mig ett annat drag... någon som hade hamnat på exakt samma ställe som mig.. så jag fick ett gratisdrag... men, om man ser på hela dagen.. så har jag gått back ett drag... tre stycken har jag själv satt i botten.. och två har jag fått upp ur Ljungan...

Men ska det fortsätta så här, då kommer det bli dyrt att fiska... det är väl den stora nackdelen med att köra med spinnfiske.. det är så lätt att sätta sig i botten där vi fiskar.. mycket stockar och sånt som man fastnar i.. sen är det kört nästan att komma loss.. trots att jag använder en lina som håller extremt bra...

Några bilder blev det under dagen iaf...

fiske ljungan fiska spinnfiske
Mattias är djupt fokuserad...

fiske fiskedrag ljungan fiska
Jag med min nya utrustning.. och det enda jag fick på kroken...


ps. behöver jag påpeka att vi inte fick någon fisk? =/

Kommentarer
Postat av: )enny

Verkade kul med en dag i naturen.. jag vill oxå ut, men jag traskar hellre runt än fiskar.
Och för att besvara din kommentar så trodde jag oxå han var vettig. Det är han väl iofs i grund o botten, men jag känner mig vilseledd o ledsen just nu pga vissa saker som hänt.... *suck* Jag vill att det ska lösa sig o få ett lyckligt slut.

2007-05-12 @ 23:21:38
URL: http://www.nogg.se/backbonebarbie
Postat av: Mija

Ähe, men du har ju fått annat fint på kroken, de får du va nöjd me tycker ja!! :)

Have a nice weekend!

2007-05-13 @ 01:23:50
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: nollattan

å, fiska är skoj! jag har bara metat, men ändå...hahah, räknas det ens?

2007-05-13 @ 09:30:24
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Lari

)enny: Hm.. njae, jag är mer sån som tycker om att göra saker när jag är ute i naturen.. vill fiska eller plocka svamp eller liknande...=)
Okej, får väl se om det löser sig.. hoppas det!

Mija: Haha.. ja det är ju sant det.. men hade gärna plockat upp en o annan fisk med...;)

nollattan: haha.. klart att det räknas att meta.. det är ju i den änden många börjar.. man metar, sen köper man andra saker o fiskar lite större fiskar..=)

2007-05-13 @ 09:48:45
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: (arina

åh, så härligt det ser ut. Har varit på lite nära och kära att komma ut på en fisketur, men ingen nappar på det riktigt.. så tråkigt, vill ju lära mig det för det ser riktigt avkopplande ut. =/

2007-05-13 @ 10:41:34
URL: http://www.carinan.blogg.se
Postat av: Erika

Jag ger mig inte in på att ansvara för att nåt/några drag fastnar i botten så på tisdag är det jag som håller i termosen :). Hoppas på finväder så jag kan kasta ner mig å sola lite. Puss på rumpan

2007-05-13 @ 10:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0