Fars dag!

image556Alltså... det här med fars dag, mors dag, alla hjärtans dag osv osv.. alla dessa "högtider" som handlar om att visa att man älskar någon eller bryr sig om någon... jag är lite emot det. eller egentligen väldigt mycket emot det.

I min värld, så anser jag att man inte ska behöva ha en speciell dag för att visa sin kärlek och sina känslor för någon annan.. det ska man kunna göra utan att det ska vara ett speciellt datum.

Nä, enligt min åsikt, så handlar dessa dagar om ett påfund som handelsbranschen har kommit på, för att sälja mer och öka sin budget hur mycket som helst just dessa dagar.

Undra hur mycket pengar vi lägger ner runt om i världen på att bevisa och bedyra vår kärlek till personer som man ska kunna säga "Jag älskar dig" till vilken dag som helst....

Jag tycker det är värt en tanke iaf... vad tycker du?

(Jag har iaf gratulerat pappa och önskat honom en trevlig dag, men någon present eller så, det får han inte av mig...)


Affiliator Affiliateprogram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Oj det va längesedan! Vi hade kontakt på lunar och icq eller msn också för ett par år sen. Fast du kommer nog inte ihåg mig. Ser att du flytt från lund. Trivs du däruppe?

2007-11-11 @ 15:50:12
URL: http://ennii.blogg.se
Postat av: Anna

Egentligen så har du faktiskt rätt!! Jag tycker även synd om dom som har förlorat sin mamma/pappa/partner såna här dagar.. Men ändå är jag ute och köper dyra presenter..Snacka om dubbelmoral.. =/

2007-11-11 @ 20:45:36
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: malincatrin

Vi har aldrig firat fars- eller morsdag hemma. Men mor- och farföräldrarna bjuder ju alltid hem på fika för att fira den här dagen. Sjukt egentligen. Jag firade pappa genom att fråga efter pengar för att överleva fram till nästa gång det kommer in pengar på kontot. /M

2007-11-11 @ 22:19:53
URL: http://malincatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0