22.07... lugnet före stormen?

Jaha.. då är man jobbet igen.. det var ett tag sen nu. Har inte jobbat på en vecka pga min förkylning, men även för att jag enligt schema har varit ledig mycket.

Hitintills så har det varit lugnt och stilla, har bara haft ett uppdrag som inte jag behövde åka på... en tankbil behövdes ute i Njurunda.

Vad har vi gjort de fyra timmar som har gått då? Tja.. vi har påbörjat bilvården (alla bilar gås igenom varje helg, för att se att de fungerar som de ska.) och så har vi tränat med...
Några tog en bil och åkte ut till ryggis och sprang.. men med tanke på att jag har varit förkyld, så valde jag att mjukstarta med fysen idag.. så det blev lite löpning på löpbandet och sen lite styrketräning. Makalöst skönt att få träna lite igen... kroppen känns verkligen otränad i dagsläget.

En lite tråkig grej dock, är att skiftet jag jobbar med normalt, skift två.. de firar en av killarna som har fyllt 40.. och jag visste inte om att de skulle göra det just den här helgen (har precis blivit placerad på skiftet igen)..så när jag sa att det var ok att kasta om passen i helgen, så innebar det att jag missar festen...

Dock så har de förfestat och käkat middag på puben här på brandstationen.. så jag har kunnat vara med i firandet lite smått iaf.. men det är inte riktigt lika skoj att vara med om man inte kan dricka... haha...=)

Nu så är det kväll för oss...och vi kan göra vad vi vill.. de flesta sitter och kollar på film i tv-rummet.. och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. funderar lite på att ta tag i det där med vinterdäcken, det är hög tid för det.. men tror att jag gör det imorrn istället.

Kommentarer
Postat av: Eva

En finsk skåning som flyttat till norrland :-)
Oj, det lät spännande. Man blev helt klart intresserad av att läsa mer!

2007-10-19 @ 22:32:48
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: AA

suput! :P

2007-10-19 @ 22:47:23
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Angel

Din fredag ser ju inteh elt fel ut *ler* ha en toppen vecka på jobbet.

2007-10-20 @ 10:02:30
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Lari

Eva: trevligt att höra att man fångat ditt intresse..=) kom gärna tillbaks o läs mer.

AA: haha.. inte jag inte!

Angel: ja, det var en helt ok fredag.. lugn och skön... Ha en härlig vecka du med!

2007-10-20 @ 15:03:25
URL: http://webkocken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0