Inga larm och bloggsnack...

Ja, första passet på skiftet i stan var ett lugnt pass.. inga larm som jag behövde åka på.. jag satt på stort larm idag.. och vi hade bara tre smålarm idag.... så det var ett annat gäng som åkte..

Har mest bara försökt att hitta in i sysslorna på stationen... fick ju givetvis ta hand om köket idag..

Jag håller på att kika lite på två sysslor som jag skulle kunna pyssla med... eller har som ansvarsområde.. och det är lite datorsysslor... med tanke på att jag är utbildad webdesigner, så har jag anmält intresse för att ta hand om hemsidan som är under konstruktion... och ansvara för att den hålls uppdaterad osv...
Sen så finns det en syssla att sköta om uppdatering och produktion av insatskort på olika objekt runt om i kommunen, insatskort som vi har i bilarna, där det visar angreppspunkter, gasflaskor och andra saker som kan vara bra för oss att veta... det är ingen som har visat något intresse för detta, och jag gillar ju att pyssla med datorer.. så det hade varit perfekt för mig.. ska se om jag inte kan få de uppgifterna, skulle vara skönt med lite sysslor...

En annan rolig sak som kom upp idag när vi satt på teamledarkontoret och snackade lite om allt möjligt.. och kom in på det här med hemsidor och bloggar.. då kom idén upp att göra en brandmannablogg... en som bara handlar om vårt skift.. med en massa bilder på oss, och vad vi sysslar med om dagarna... frågan är om det skulle gå att fylla ut med så mycket material.. klart, bilder på brandmän kan man alltid lägga upp.. men skulle det generera i besökare då?

Tanken som ligger bakom var ju givetvis det här att man kan tjäna pengar på sin blogg.. men då måste man ju veta hur man gör för att tjäna pengar.. och så måste man få en massa besökare...

Jaja.. bara en tanke.. får väl se om det blir så nån gång i framtiden...

Kommentarer
Postat av: Pierre

det där med att tjäna kulor, det kan jag...det vet du. ska jag hooka upp dig?

2007-10-01 @ 23:22:08
Postat av: Mia

Om ni e hunkar som jobbar på din station så borde de bli MASSOR av besökare.. för de kan inte bara vara jag som e svag för "er" å erat jobb..=)

2007-10-02 @ 17:04:20
Postat av: Lari

Pierre: ja, vi ska ju se om det blir nåt av det..
Mia: hahaha.. ja, hunkar finns det ju..;)

2007-10-03 @ 09:36:34
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: Carin

En brandmansblogg borde ju vara vad varje kvinna önskar sig. Eller, åtminstone jag... :)

2007-10-03 @ 12:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0