Kycklinggryta med ris...

Det var ett bra tag sen jag la ut nåt recept här.. så jag tänkte att jag skulle passa på nu när jag gjorde en enkelkycklinggryta mat recept ris curry kycklinggryta med ris...

Det här räcker till cirka 5 personer...

Ingredienser:

2 kycklingfiléer
2 morötter
1 gul lök
1 banan
1 äpple
1 burk cocosmjölk
2 dl grädde
1 hönsbuljongtärning
3 stora vitlöksklyftor
En handfull haricotverts
En bit vitkål
En handfull cashewnötter
Curry
Salt och peppar
Sweet chilisås
Ris

Gör så här:
Tärna/strimla kycklingen och bryn den i en stekpanna. Slå över klycklingen i en gryta.
Skär ner morötter, vitkål, vitlök och äpplet i bitar och bryn dessa lite snabbt med. Bland ner det i grytan.
Häll på cocosmjölken och grädden i grytan, samt skiva ner bananen och resterande ingredienser.
Krydda med curry (ca 2 msk) och sweetchilisås (ca 1 msk). Låt det hela puttra lite smått i ca 10 minuter och smaka av med salt och peppar.

Servera med nykokt ris...

Smaklig spis!

Kommentarer
Postat av: Gothness

GUD så gott! Måste provas!!
Jo tack, jag känner mig gravid ^^ annars är det fint :P

2007-10-15 @ 18:23:50
URL: http://gothness.blogg.se
Postat av: Lari

Gothness: ja, det var riktigt gott med..=) hehe..mm.. läste att du inte har fått din mens.. illa illa..

2007-10-15 @ 19:43:00
URL: http://webkocken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0