Äntligen.. underbart!!!

Ojoj.. vilken dag... så makalöst vackert väder och det visade sig bli en bra dag för mig fiskemässigt...

Vi började dagen med att fixa ihop fika, mat och lite gottis... så vi skulle klara oss ute hela dagen... och runt 10 så åkte vi iväg...

Var inget vidare fiske på förmiddagen.. ett par hugg, men ingen fisk...så vi tog lite lunch..tände upp en liten brasa och grillade korv.. med oss hade vi potatissallad med massor av grönsaker i.. hur gott som helst.

Med mat i kroppen.. så tog vi nya tag.. och Mattias fick på en första fisk ganska snabbt.. en liten harr... kort därefter fick jag mitt första hugg.. och det visade sig vara en havsöring.. en liten en..men ändå min första öring som jag har landat.. så jag var stolt värre..=)

Efter det så plockade vi upp varsin abborre.. jäkla fina abborrar i Ljungan.. vackra färger och så...dock ingen bild på dem...

Sen sa vi att vi skulle köra en kvart till.. för klockan började bli en del.. och vi hade inte haft nåt vidare flyt...
Jag bestämde mig för att kasta ett par kast på ett ställe som jag har undvikit, för det är grunt och stenigt.. men efter ett par kast, så smällde det på...och då hade jag min andra öring.. lite större än den första.. men fortfarande för liten för att behålla...

Nästa kast efter den fisken.. så kastade jag på exakt samma ställe.. och pang.. ett napp till.. och en havsöring till...och den här bjöd på lite kamp.. men nu har jag lärt mig lite hur man ska tämja de jäklarna.. så den här landade jag med.. och det var en som vi behöll...den är i ugnen just nu..=)

Så, en dag för mig som visade sig ge tre stycken öringar.. jag som inte har lyckats få upp en enda innan.. skoj skoj!

Här kommer lite bilder på det hela...

fiske ljungan havsöring spinnfiske
Här står man i Ljungan med vadarbyxor och kastar...strålande solsken hela dagen...

fiske ljungan havsöring
Mattias i farten.. han hade ingen bra dag.. tappade 8 drag...

fiske ljungan havsöring
Min första havsöring nånsin... liten jäkel som fick återvända...

fiske ljungan havsöring
Den här var den andra jag fick.. vägde ca 700 gram...

fiske ljungan havsöring
Den sista i gänget.. den här behöll vi.. vägde lite över ett kilo...

Kommentarer
Postat av: Malle

Härligt med fisk! :)

2007-09-18 @ 19:21:56
URL: http://foljmedmig.blogspot.com/
Postat av: Lari

Malle: ja.. det är underbart med fisk.. och härligt att fiska..=)

2007-09-18 @ 22:29:47
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: F

Det ser superhärligt ut! Vilket toppenväder ni verkade ha också. Och öring som är så himla gott.

2007-09-19 @ 16:56:58
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0