Dagens fångst..

Det blev en ganska så intressant fiskedag idag ändå... vi svängde in på fiskeaffären innan vi åkte, och införskaffade ett par nya drag..

När vi kom fram till den lilla "dammen" vi brukar stå vid.. så vakade det massor...såg lovande ut...

Jag slängde på ett av mina nya drag.. och fick en fin abborre på första kastet.. ytterligare ett par kast senare så fick jag en annan liten en...

Mattias började med att bli av med sitt nya drag på tredje kastet.. en gädda lyckades kapa linan.. men han fick revansch sen.. då han plockade upp en fin gädda.. som kämpade på bra mycket mer än den jag tog förra veckan...

En annan rolig sak var att jag satte mitt nya drag i botten.. på ett ställe där jag blev av med en wobbler förra veckan.. satt fast som bara den... och hade gett upp.. när det kom ett par som var ute o paddlade kanot, så jag frågade om de ville hjälpa mig att testa få loss det.. och tro på fan att man blev förvånad när hon drog upp mitt nya drag och fick upp det jag satte fast förra veckan med...=) Snacka om tur!

Här är ett par bilder från idag...

178909-361

178909-360

Kommentarer
Postat av: MissEllie

Fina fisken ser det ut som :) Och mina "bad bilder" tror jag säkert hade uppskattats hos sveriges manliga befolkning :) Men jag tänker inte ge hela sverige det nöjet haha!

2007-09-01 @ 15:18:28
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Lari

MissEllie: Jodå, det var en skoj fisk iaf.. den kämpade på fint..=) Äh, dina badbilder hade jag iaf gillat att se..;)

2007-09-02 @ 09:51:23
URL: http://webkocken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0