En underbar dag till...

Wow... alltså.. dagen som har varit, det är en stor anledning till att jag har valt att flytta upp hit till norr...

Åkte tillsammans med Ebbe till Ljungan idag vid 13 ungefär.. och tog med mig lite kaffe, korv och dricka... och ägnade hela eftermiddagen där...

Hösten visade på sin absolut bästa sida.. med strålande solsken, lätta vindar och runt 12 grader varmt...helt underbart... jag stör mig på att jag inte tog lite bilder, för det går inte att beskriva i ord hur vackert det var...för att inte tala om känslan av att få vara där.. i en sådan idyll...

Naturen som finns här uppe, tillsammans med fisket.. är en sak som jag verkligen älskar.. det är en sak som jag har saknat enormt mycket i skåne.. fanns så ont om platser att fiska på..men här, här åker man ett par mil, så är man vid ett ställe som bjuder på underbar natur och bra fiske..

Det var inget vidare bra fiske i början idag heller.. inga som helst napp.. och jag satte givetvis mitt favoritdrag (som jag tog alla tre öringar på igår)... och ytterligare ett annat drag i botten.. men vafan, det är ju så.. lite förluster får man allt ha...

Efter att ha tagit en paus med lägerled och korvgrillning.. så gjorde jag ett nytt försök.. och lyckades få en öring iaf... men den överlistade mig precis inne vid strandkanten.. men jag hann se den iaf.. och det var ungefär samma storlek som igår.. runt ett kilo...

Fick en liten abborre med... men det var inget att behålla..

Det är ganska så fräckt ändå att få fyra öringar på två dagar.. med tanke på att jag inte har haft nåt vidare flyt innan... men nu har jag kommit på vad det är för drag som passar till min stil av fiske.. så nu ska jag in o handla i veckan..

Nu är jag hemma igen iaf.. och håller på att laga en laddning med chili con carne... är lagom hungrig.. man blir det av att vara ute i naturen en massa...

Kommentarer
Postat av: Saga

men kolla, jag klickade in mig hit från NL och nu känner jag igen dig... har nog varit inne på din GAMLA blogg och snurrat förut =) hare gött

2007-09-20 @ 00:51:25
URL: http://www.sagador.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0