I love ribs...

Idag så stack Mattias och jag för att fiska... men innan vi åkte så slängde vi in reveben i ugnen... som vi lät stå och tillagas på låg värme under tiden som vi var borta o fiskade... det visade sig att de blev kanongoda... här ser ni själva... smarrigt va? ;)

revben mat revbensspjäll grillat


revben mat revbensspjäll grillat

Det var inte så svårt att göra det hela.. jag gjorde en marinad av sweet chilisås, soya, ingefära, ketchup och senap... sen så lät jag köttet ligga i det ett tag, och såg till att det var marinad överallt på köttet...

Upp med köttet på ett galler och in i ugnen på 125 grader... i ungefär 2-2,5 timme...glöm inte bort att ha en plåt under gallret.. annars har du en ugn att rengöra efter...

Kommentarer
Postat av: AA

alltså. revben är nog godast med en sötsur marinad. honung o vad det nu är man har i. namnam. senap låter tveksamt ^o) blev lite besviken när du inte dök upp btw ;P

2007-09-06 @ 22:35:49
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Lari

AA: mm.. det är gott med honung ja, men det funkar med en sån marinad som jag gjorde med.. hade dessutom ingen honung hemma..=) hann inte med att dyka upp ju.. stack o tränade basket...

2007-09-07 @ 11:35:27
URL: http://webkocken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0