Jag älskar min tillvaro...

Kära bloggläsare.... jag har en sak att erkänna...

Jag mår bara så grymt jävla bra här uppe i Sundsvall!

Idag har jag varit iväg vid Ljungan igen.. åkte dit vid 14.. och hade med mig fika och fiskeutrustningen...och ett gott humör.

Det var lite kyligare i luften idag, men det gjorde inte så mycket... vinden som var där, mojnade framåt kvällen..

När jag är där i strandkanten.. och står med vatten upp till knäna... och har alla sinnen på spänn.. så mår jag kanon.. då är jag i den tillvaron som jag nog trivs absolut bäst i...fiske är mitt "Happy place"...

Dock så är det lite så med, att det inte bara är fisket... det är fisket på vissa platser som gör att allt är helt perfekt.. oavsett om man får en massa fisk eller inte... bara att få vara ett med naturen räcker långt...

Idag så fick jag upp en liten öring och två abborrar.. dessutom så hade jag på två lite större öringar, som lyckades lura mina nya krokar... men men.. det kommer fler dagar..=)

fiske ljungan havsöring
En liten vilopaus intill lägerleden... blundar av nån konstig anledning...kanske rök i ögonen...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Tycker det är så sjukt olika på vad folk från olika ställen i sverige tycker om för något. Du verkar vara helt begajstrad i naturen här uppe medans jag som vuxit upp i det inte alls tycker det är nått speciellt med den. Jag föredrar storstäder jag, men de är väl för att jag är less på detta som jag levt i hela mitt liv.

2007-09-20 @ 21:33:59
URL: http://kattisch.blogg.se
Postat av: Malle

Åhja, jag själv bor ju i Hudiksvall och det är så skööönt att åka iväg och fiska (ja, jag gillar faktiskt fiske fast att jag varken kan ta i mask eller fisk, det är ju roligt att få dom ;) *fniss*) eller ta ut båten och åka i sväng ute i Borka (om du vet vad det är, ligger i Enånger). Ska faktiskt upp till Birsta på IKEA nästa helg och handla ny dubbelsäng til flytten :)
Ha det bra!

2007-09-20 @ 22:29:02
URL: http://foljmedmig.blogspot.com/
Postat av: Malin

Det låter härligt!! Får man fråga hur det går med Laris kärlek, blev det nåt mer med den där tjejen eller?! Nyfiken ju... Sedan måste jag ju passa på att fråga om lille maggen me ;0) Är den bättre nu?! Ha en kanondag!! Kramiz.

2007-09-21 @ 06:20:59
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Mysan

Sundsvall är ju så fiiiiiiiiiint! :)

2007-09-21 @ 18:12:05
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0