Nya vadarbyxor...

Ja, igår så slog jag slag i saken... och investerade i ett par nya vadarbyxor.image408

Jag fick ju god rabatt på det hela när jag handlade, så det blev inte mer än 1300:- för hela kittet... och jag kan ju lova att det var stor skillnad.. stod i vattnet hur länge som helst.. utan att behöva frysa.

Vadarbyxorna är av märket Loop Adventure och till det så fick jag en känga som heter Vision Emerger II. Det hela var ett kit som var mycket lättare att röra sig i, men som framförallt håller allt vatten ute.. det drar inte åt sig något vatten alls.. så man håller sig varm hela tiden, under förutsättning att man har lite varma kläder under...

Fisket igår bjöd inte på några roligheter.. fick bara en liten abborre.. och hade inga hugg heller av öringen.. däremot så fick jag se ett par vak som var riktigt mäktiga.. så det finns stora öringar där... men igår så lyckades jag inte locka dem...

Nu så är jag iaf rustad för höstfisket.. det ska ju tydligen bli bättre ju kallare vattnet blir, så det hade inte varit hållbart att vada runt i mina gamla..då hade jag frusit ihjäl...

Kommentarer
Postat av: nic

Heh läste "Nya vardagsbyxor" och blev lite konfunderad över klädmodet där uppe.. jaja lycka till med gänget inne i stan förresten men alltså, Timrå? Frölunda stavas det ju! :)

2007-09-27 @ 18:13:49
Postat av: Lari

Nic: haha.. nä, inte vardagsbyxor..:P äh..frölunda.. nä, timrå är ju så nära finska landslaget man kan komma..;)

2007-09-28 @ 21:22:57
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: Jazzhoppan

Sexigt?! ;-)

2007-10-01 @ 12:09:48
URL: http://jazzhoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0