Tv4 Sport

Alltså.. sportdåre som jag är, så blev jag överlycklig när de startade kanalen Tv4 Sport...en kanal som äntligen visar NBA och en massa annat som inte är så vanligt på andra kanaler...image398

Vi har kanalen på jobbet.. och jag har kikat lite på det när man har tränat.. hur skoj som helst...

Satte mig ner en vacker dag för att leta fram kanalen på min digitalbox från Boxer.. men fick inte fram någon kanal... hmm.. hur kommer det sig?

Jag mailade till kundtjänst på Boxer och frågade, och fick följande svar:

Hej och tack för ditt mail!

Tyvärr har TV4 ännu inte erhållit sändningstillstånd för kanalen Sport
i det digitala marknätet. Sändningstillstånd utfärdas av regeringen i samråd med
kulturdepartementet.

Vi är medvetna att många av våra kunder vill kunna se denna kanal i Boxers utbud
och vi följer därför utvecklingen med stort intresse.

Med vänliga hälsningar
Jonas


"Vi är medvetna om att våra kunder vill kunna se denna kanal och följer därför utvecklingen med stort intresse"...hmmpff... om de nu är så jäkla medvetna om detta, tar man inte tag i det hela då och ser till att något händer... för som jag har förstått så utfärdas det inga nya sändningstillstånd förrän någon gång 2008... och det måste jag ju säga är värdelöst.

Sitter allvarligt och funderar på att slänga upp en hemsida med namninsamling.. som man kan lämna in till regeringen.. men jag hyser inga hopp om att vår nuvarande regering ska ens höja på ögonbrynen.. de har så mycket att annat stå i.. med valda politiker som bryter mot lagar till höger och vänster...


Kommentarer
Postat av: MissEllie

Personligen.. en tv sport nörd som jag e.. så har jag givetvis kollat in kanalen jag har den för jag har comhem...
Men varenda gång jag zappar över kanalen så visar dom ingen sport utan FILM.. med sporttema... det tycker jag e spännande... haha skulle det inte svara en SPORT kanal?

2007-09-15 @ 12:13:52
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Mysan

Jag älskar med sport och den kanalen är en av favoriterna just nu. Vad gillar du för sport? Fotboll? Hockey?

2007-09-15 @ 20:01:53
URL: http://thingsonmymind.blogg.se
Postat av: Lari

MissEllie: Mjo, så kan det ju iofs vara.. men jag som är sportnörd, jag tyckerom att se allt som har med sport att göra..även sportfilmer inkluderat.. =)
Mysan: Jag gillar det mesta egentligen, en hockey och basket är favoriterna...

2007-09-16 @ 10:10:01
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv tänkt att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-01-12 @ 23:20:28
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0