Japp!

Ja, jag har glömt att lägga upp bilden på årets första havsöring...

Det är inte mycket att skryta om, men ändå, årets första fisk. Den var ju så liten att jag släppte tillbaka den, höll inte måttet, inte ens i närheten... det fattades säkert 10 cm...

178909-725

Men, jag måste nog säga att havsöring är en makalöst vacker fisk.. och när man väl får en på kroken, då är det hur underbart som helst, för de bjuder upp till kamp!

Dock har inte vandringen börjat riktigt än i Ljungan, de som jag har snackat med där, säger att det nog dröjer nån vecka till... men jag är inte den som är den, har fått ett par små till efter min första.. så det är nog på g iaf.

Kommentarer
Postat av: Annelie

visste inte om att du kan prata med fiskar =) *skratt* går att läsa det mesta mellan raderna bara man vill o har en massa fantasi..

2008-04-23 @ 23:14:13
Postat av: Aiila

svar:

jo, men på den nya adressen kan man ändå ionte kommentera, men du får gärna läsa =)

mjukvarelse.blogg.se

Användarnamn: mjuk
lösen: (som förra bloggen, om du minns? =)

kram på dig

2008-04-24 @ 08:20:31
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: ca

Du är en elak människa, lari. Vet inte om du har reflekterat, men din "hobby" leder till att fiskar (som har ett utvecklat nervsysten=känner smärta) blir uppdragna av en krok i käken och får kvävas lite. Slutsatsen om hur det känns kan du ju dra själv. Oj, förlåt! ja glömde ju att om man inte skriker "aj" har man inte ont ;)

2008-04-24 @ 08:39:32
Postat av: lina ml

men åh, ge mig fisken!!!! jag saknar fisk så himla mycket sen ja flytta från sjön. regnbåge är min favorit, vackra fiskar. fast jag vidhåller att en godare fisk än abborre finns inte i våra sjöar.

2008-04-26 @ 23:15:05
Postat av: Angelica

http://matkoll.bloggsida.se/

2008-04-30 @ 16:00:45
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0