Stänga ute omvärlden lite...

Usch.. har ni såna dagar ni med då ni vaknar efter att ha sovit riktigt dåligt under natten... och går upp allmänt trötta och griniga.. och vrider om persiennerna för att se om det är vackert väder ute.. och så möts man av ett riktigt busväder?

Då vill man ju bara vrida om persiennerna igen och stänga ute omvärlden...

Idag var en sådan dag för mig...

Har sovit otroligt kasst inatt... och sen när jag väl gick upp.. då ser det ut så här ute...

snö persienner busväder

Fullt snöoväder...

Visst.. det är jättehärligt med riktig vinter.. men just när det vräker ner snö..och dessutom blåser som bara den, så att det nästan är som nere i skåne där nederbörden kommer horisontellt, då inga paraplyn eller liknande hjälper.. då är det inte skoj längre!

Nä, jag ska nog bara äta lite frukost i all lugn och ro.. tända ett par ljus... lyssna på lite Andrea Bocelli och vänta ut vädret lite...

Kommentarer
Postat av: Duesnyggast

Jo som tur är finns det ju mycket annat nyförtiden. Bakmixar och bröd som är glutenfria och man kan reda av såser mm med maizena istället för vetemjöl. Det var nog värre att vara glutenkänsligför i tiden innan Då fanns det ju liksom inget man kunde ersätta vetemjölet med.

2008-01-03 @ 11:07:41
URL: http://www.duesnyggast.blogg.se
Postat av: Angelica

här flyger det vantar :D o grannen satt på isen igår med spöt i ena näven o borren i andra. helt galet.. :S

2008-01-03 @ 11:52:41
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Sophie

Jag förstår dig helt och hållet, innan jag fick barn kände jag på samma sätt. Det handlar bara inte om en själv och den man träffar utan även en tredje part(barnet) och kanske ibland en fjärde också(pappan/mamman).

Menade bara att jag som är i den sitsen nog är lite "partisk".

2008-01-03 @ 11:54:16
URL: http://fiosan.blogg.se
Postat av: Minna

yepp, låter som du också har haft det?

2008-01-03 @ 11:55:16
URL: http://puuccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0