Goda och dåliga nyheter...

Börjar med de dåliga nyheterna...

Än en gång så har monsterfiskarna visat sig starkare än mig...
Vi var precis nere vid selångersån och fiskade lite.. testade på att kasta på ett nytt ställe.. och jag fick ett hugg snabbt på ett av mina favoritdrag.. som gick sönder, så jag fick byta till ett annat som funkar bra på gädda.. tio kast senare fick jag ett jäkla hugg... och det drog ut lina. Sakta började jag jobba med fisken... som kändes tung...men jag hade ett svårt hinder framför mig.. nämligen ett träd som hade fallit ner precis vid strandkanten.. och det var precis intill det här trädet som jag fick hugget.. och givetvis så lyckades fisken snärja in sig och linan i trädet... och efter mycket om och men.. så lyckades han slita sönder min tafs... jag hade inte ens chans att vinna den kampen...
Dock så fick Matte o jag se monstret.. och det var en stor fin gädda som kan ha legat på närmare 5 kg... trist trist...
Jag har inte så mycket flyt just nu med fisket alltså...

Dock så fick vi lite goda nyheter idag... vi fick besked om att vi får fortsätta ytterligare en månad till på jobbet, till att börja med...september ut.. så det känns kanon.
Det ser ganska så lovande ut med jobbet.. är troligen fler platser än väntat som kommer att behöva fyllas.. och då hamnar både jag och Matte bra på det...

Imorrn så blir det lite klättring med ett par kollegor.. sen tror jag att vi kommer dra till Tranviken för att bada och spela lite beachvolley.. ser ut att bli en strålande dag imorrn...

Kommentarer
Postat av: Lina

syrran min åker till bulgarien med sin fästman.. ^^

2007-07-11 @ 21:57:31
URL: http://liinah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0