Det finns en gud...

...eller bara jäkligt trevliga människor, även om det kan vara svårt att hitta ibland.

För första gången i min blogghistoria.. så har min blogg faktiskt gett mig något... allt snack om det här med mina bekymmer med Glocalnet, har gett lite resultat... en kommentar i min blogg från en Sophia Frisk, gjorde min dag till en riktigt bra dag...

Ett par samtal senare, så är allt ordnat med mina bekymmer.. dock så är det inte helt ordnat än med om jag kan få bredband.. det beror mer på min gubbe Pierre.. men jag håller tummar o tår...

Så här har det hela löst sig nu (bekräftelsen jag fick):

Hej igen Lari!
 
Tack för ett väldigt trevligt samtal.
 
Vill med dessa rader skicka en bekräftelse på att vi kommit överens om följande:
 
Glocalnet kommer inte att ta ut en månadsavgift på det fasta abonnemanget så länge du har en så kallad "delad linje". Om du önskar gå över till Telia så kommer Glocalnet endast att debitera dig 675 kronor som avser öppningsavgiften på ditt fasta telefoniabonnemang. Önskar du säga upp och stänga ner det fasta abonnemanget ser jag till att annullera beställningen samt kreditera alla avgifter. Du återkommer till mig efter att ha talat med din vän gällande eventuell hjälp från Skanova, så ordnar vi detta på bästa sätt.
 
Jag beklagar att situationen ser ut som den gör och att vi inte kan hjälpa dig på ett bättre sätt och lösa själva problemet. Jag hoppas i alla fall att detta på något vis ska ordna upp sig och att du känner att du fått ett önskvärt bemötande från vår sida.
 
Du är alltid varmt välkommen att kontakta mig på direkttelefon, alternativt mejla, om jag på något annat sätt kan vara dig behjälplig eller om du har andra frågor jag kan hjälpa dig med. Trevlig fortsättning på veckan!
 

Med vänlig hälsning

 

Glocalnet AB

Kundrelationer

 

Sophia Frisk

Jag kan inte mer än lyfta hatten för denna Sophia, hon har skött detta ypperligt, och jag tackar för det.
Stridsyxan är begraven, och jag lägger nu mitt hopp till Skanova.... annars blir jag nog likförbannat utan internet...men det återstår att se.. jag ska inte måla fan på väggen än.. eller vad säger du Pjärkan? =)

Nu måste jag hem o äta.. suttit här sen 10.. klockan är nu 15.50... jag har inte ätit o jag börjar jobba om två timmar...

Kommentarer
Postat av: Holy

Sweet! =)

2007-03-14 @ 18:16:17
Postat av: Holy, igen..

Såg att du fått en tung mantel att axla. Best wishes och allt sånt! ;)

2007-03-14 @ 18:23:22
Postat av: MissEllie

Skönt att se att du har gudarna med dig :) Hoppas resten går lika bra. Själv har jag comhem och dom har jag inte haft problem med än... *ta i trä* Hoppas du får ditt internet snart, jag vet hur "desperat" man blir av att vara utan! Snacka om I-lands problem egentligen... eller?!?

2007-03-14 @ 18:45:05
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: linda

krångel med internet är inte det bästa. mitt internet har hoppat ur och på i några månader nu..

2007-03-14 @ 19:04:21
URL: http://hurrtig.blogg.se
Postat av: lindis

åhja, kika mer än gärna! det är alltid skoj :) hoppas du hittar något skoj. här är jag snabb i svängarna! (med svaren alltså. förlåt, men jag har inte så mkt annat för mig :D)

2007-03-14 @ 22:26:40
URL: http://hurrtig.blogg.se
Postat av: lindis

åhja, kika mer än gärna! det är alltid skoj :) hoppas du hittar något skoj. här är jag snabb i svängarna! (med svaren alltså. förlåt, men jag har inte så mkt annat för mig :D)

2007-03-14 @ 22:27:01
URL: http://hurrtig.blogg.se
Postat av: linda

åh, jag såg det! tack så himla mycket! jag älskar kommentarer! :) men du hade ingen bilddagbok du eller? :/ puss!

2007-03-14 @ 22:40:18
URL: http://hurrtig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0