Förmåner...

Jag kom o tänka på lite saker som jag har tänkt blogga om ett par ggr.. men som jag alltid har glömt bort när jag väl satt mig vid datorn...

Det finns en hel del fördelar och förmåner med att jobba som brandman... vi jobbar tvåskift.. vilket innebär att man har en del ledig tid, även om man nu jobbar varannan helg, men man hinner göra alla viktiga saker, som att ordna med bankärenden, sitta i telefonkö osv osv...
Vi kan träna på arbetstid.. det är till och med obligatoriskt... jobbar man, så fysar man!
Jobbar man natt, så sover vi bort en stor del av arbetspasset, och har betalt för det.
För att fysa, måste man ha ordentliga skor, jag har fått hämta ut ett par skor för 800:- som jobbet betalar.
När man inte jobbar, måste man kunna träna med.. så vi har ett avtal med ett gym i stan, Step in där vi kan köpa årskort för 700:-... det gjorde jag idag.
Vi har solarie på jobbet, som kostar 20:- att sola i... med helt nya rör nu med...
Jag tvättar min bil på jobbet, utan att ens tänka på att betala dyra tvättar på Statoil...
Behöver jag meka med bilen, så finns det smörjgrop o grejer här, som man kan fixa o ha sig med hur mycket man vill.

Det finns säkert fler saker som är bra... men nu blev det hjärnstillestånd här...

Jisses.. jag måste verkligen vara trött.. eller bara gammal o senil.. för nu tappade jag alla saker som jag hade tänkt skriva om igen... gaah.. tror att sängen kallar...

Kommentarer
Postat av: Darkangel och Mumma

Glöm inte att du får förmånen att jobba i Timrå. :)

2007-03-27 @ 02:24:36
URL: http://aselli.se/
Postat av: Ida

Låter som du valt rätt yrke med andra ord :)

2007-03-27 @ 09:56:32
Postat av: Anonym

ÅLDERN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ThN

2007-03-27 @ 10:34:35
Postat av: MissEllie

Haha! Jag kommer bums! :) Har faktiskt inte pratat med min fikadejt sen helgen så jag vet inte. Men det var en trevlig figur i alla fall så vi får se. Försöker mest bygga upp ett nytt socialt nätverk här nere eftersom jag typ inte känner någon här...

2007-03-27 @ 11:05:51
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Maddi

Äh smörjgropp har vi hemma i vårt garage också ju ;) Kom med något nytt hihi

2007-03-27 @ 13:04:53
Postat av: NATALIE

joo man kan kanske det .. STOOOR förändring i vilket fall som helst! :)

2007-03-27 @ 14:13:05
URL: http://nataliesshow.blogg.se
Postat av: AA

va!? måste ni BETALA för stepin-kortet? läraranställda får det gratis ;P woopa! bra motivation för mig sen när jag examinerats. snåljåpen som inte tycker det är värt pengarna ;P

2007-03-27 @ 18:33:33
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: LisaMarie

Hahaha, åh vad jag känner igen det där med att glömma bort saker och bli helt tom i skallen :p Det händer mig alltid som oftast även då sängen inte kallar :p

Trevlig blogg förrästen, va bara tvungen att kommentera när jag sprang över den :)

2007-03-28 @ 23:33:35
Postat av: Jennie

Låter som jag kanske borde byta yrke...hmm..

2007-04-03 @ 13:31:49
URL: http://enannanjennies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0