Ja där fick man för larmlösa pass...

Dagens arbetspass blev ett pass med en hel del dramatik... fick larm om en olycka på ett lastfartyg...två personer som hade hittats medvetslösa i ett lastutrymme.. vilket fick mig att tänka på olyckan som var i Helsingborg för inte så längesen.. då ett par personer omkom... och idag så blev det samma sak för oss...

Två personer omkom i den olyckan.. och vi var på plats och assisterade ambulansen med hjärt-lungräddning osv... tyvärr så överlevde de inte...

Känslomässigt är det inte speciellt jobbigt ännu..men man vet ju aldrig.. det kan slå om senare... men jag tror inte det... känns helt ok just nu...

Jag har ju länge gått och "klagat" över larmtorkan.. men även sagt att det förmodligen kommer att komma nåt stort sen.. och idag så kom det något stort...

Kommentarer
Postat av: sean

Tjena, jag läste precis om olyckan och tänkte på dig faktiskt. Va det samma omständigheter som i hbg? Syrebrist eller kolmonoxid eller hur det nu va. hoppas det är ok med dig iaf...

2007-05-23 @ 21:18:52
Postat av: nollåttan

usch så hemskt. det är alltid jobbigt att handskas med död, men tur är att ni var flera och ni gjorde vad ni kunde....bara det är stort.

2007-05-24 @ 23:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0