Bensinpriset...

Bidster.comFick ett kedjebrev på mailen idag..
Normalt sett så är jag emot allt vad sånt heter.. men det här är ändå något som jag tycker ligger en nära..nämligen bensinpriset...

Så här stod det:

Hej!
Någon hörde en intervju med vår 'kära' statsminister. I intervjun sade han
att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset! Reportern frågade
hur han motiverar detta uttalande.
- Jo, sa han. Det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.
Nu får det vara nog!
Dags att protestera. Skicka vidare till vänner och bekanta.
Bensinskatteuppror!!!
8 av 10 resor görs med bil.
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt
74 miljarder om året.
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9000 kr bara i
bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Listan fylls på riktigt fort!
Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn och vidarebefordra detta
mail!

http://www.bensinskatteuppror.se/

Listan är i skrivande stund uppe i över 1 140 000 namn.. vi snackar alltså ungefär 1/9 av Sveriges totala befolkning...det är bra uppslutning..=)

In och skriv på du med...

Kommentarer
Postat av: Ida

dendär grejen kopierar jag för den där lsitan ska fyllas på alal sätt.. :)
på tal om inget alls.. hur går det med belysningen?!

2007-11-29 @ 00:23:33
URL: http://bjerkansdotter.blogg.se
Postat av: Elin

ja det är ju så synd om alla bilister - man ska ju kunna förstöra miljön på ett billigt sätt!

2007-11-29 @ 11:41:25
URL: http://mojjan.wordpress.com
Postat av: Ida

Hej!
Kanske du kan hjälpa mig, min meny har "försvunnit" fårn min sida, hur skall jag göra för att få tillbaka den?:/

MVH Ida

2007-11-29 @ 11:44:17
Postat av: Ida

Min bloggadress är:
www.wroom.blogg.se

2007-11-29 @ 11:45:06
Postat av: Tessan72

Superviktigt att visa att vi inte godtar bensinskatte höjningarna, nu får det vara nog!

2008-05-20 @ 12:56:36
URL: http://tessan72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0