Än en gång, det här med reklamen...

Mitt inlägg om reklamen på min sida, har försvunnit ner i raderna.. och frågan har kommit upp igen.. så jag publicerar mitt inlägg igen... och ja, man kan tjäna pengar på att göra reklam... inga stora summor, men det kan ge pengar iaf...




Som ni säkert har märkt, så har jag lagt in en del reklam på min blogg.. och jag ska berätta varför..

Som gammal webdesigner, så är ju nyfiken på det här med reklam. Hur det påverkar folk och om folk verkligen använder sig av det. Sen är ju frågan den med, kan reklam på bloggar generera pengar?

Hur det går, får ni reda på i framtiden..

Dock så ska jag säga det att jag gör inte reklam för något som jag inte kan stå för själv.. de sidor som jag gör reklam för, är sidor som jag själv kan tänka mig att använda... dessutom är alla sidor popup- och virusfria, så det är inget ni behöver vara rädda för.

Precis som många bloggar tipsar om fräcka klädmärken eller skriver skvaller, så tipsar jag er om bra sidor att använda... tycker ni det är fel, då behöver ni inte besöka sidorna jag gör reklam för... men gillar ni mina tips, så för all del.. besök sidorna..=)

Det här är de sidor som jag gör reklam för just nu:

Först en sida där man kan skicka sms...

Affiliator Affiliateprogram

Blir man medlem här, så får du skicka 4 sms gratis varje dag, och just nu får man 5 extra sms att skicka när man registrerar sig.. ett bra alternativ att ha om du har kontantkort och inte har pengar på mobilen.



Nästa tips är en sida som samlar gratissaker på nätet...

Affiliator Affiliateprogram

Här behöver man inte ens bli medlem.. allt är samlat på ett snyggt sätt, och det finns mycket prylar som är gratis, och massor av roliga tävlingar...finns hur mycket sidor som helst att besöka, roligt värre! Du kan dessutom registrera dig för deras nyhetsbrev, och få ett mail när det kommer nya erbjudanden.



Dagens sista tips... är en sida som även denna samlar en massa gratisprodukter..

Gratis-guide.se

Här kan du hitta gratis varuprover, gratissaker, tävlingar och bra erbjudanden. De erbjudanden du finner förmedlas som objektiv information. Missa inte deras nyhetsbrev där du har möjlighet att vinna biobiljetter varje månad.



Nästa sida är en sida som kan ordna en massa fräcka t-shirts till dig, med tryck på... de har hur många roliga tryck som helst, och priserna är helt humana.

Beastwear.se

Du kan även beställa roliga saker som knappar och toasitsar... vem vill inte ha en toasits med ett riktigt roligt tryck på? =) För att se lite exempel på tryck kan du kika på det här inlägget.



Skall man köpa en ny parfym, så är det värt att kolla in nästa sida.



På den här sidan, så hittar du priser som är otroligt billiga, upp till 50% billigare än i butik. Frakten är inte alls dyr heller och de ha ett riktigt stort sortiment, med de mest kända märkena.



För dig som är intresserad av ekonomi, så finns det en sida som TV4 äger och sköter...



Ekonominyheterna.se är en lite yngre, lite trendigare och lite kvinnligare sajt än de traditionella ekonomisajterna.
Veckans Affärer och TV4 borgar för kvalitet och innehåll och det är en sajt som växer snabbt.



Sist men inte minst, så har vi sidan Prisjakt som riktar sig till dig som i huvudsak är intresserad av elektronik och som sitter och funderar på om du ska köpa en ny tv, kamera eller mobil kanske. Då kan du använda dig av denna sida för att jämföra priser.

Affiliator Affiliateprogram

Prisjakt är en prisjämförelsesajt och community med huvudinriktning på hemelektronik, som blev utnämnd till Årets bästa sajt 2006 i kategorin "Sök & katalog".

Vi har förutom prisinformation om produkterna, även
omfattande produktfakta, omdömen från dess ägare, samt ett diskussionsforum som innehåller över 1 000 000 inlägg.




Så, det är de sidor som jag har i mitt "stall" just nu.. fler kommer komma i framtiden, och efterhand som jag hittar något bra på nätet som jag tycker är värt att göra reklam för, så kommer jag tipsa er!

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg!

Absolut inget fel med att ha lite reklam på sin sida... bara man gör det på ett snyggt sätt.

2007-10-22 @ 23:27:36
URL: http://designadinblogg.blogg.se
Postat av: caroline

Säg mig, finns det några brandbrudar på eran station? Och hur tror du en tjej skulle välkomnas?

2007-10-23 @ 01:07:40
Postat av: Emma

coca cola är blä, faktiskt. har aldrig gilla det :/ och det kanske är något jag ska vara glad över? ;)

2007-10-23 @ 01:11:03
URL: http://diiphthong.blogg.se
Postat av: sanna

Godmorgon!
Ha en fin dag

2007-10-23 @ 08:21:27
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Jenny

ja, jag älskar det! :D

2007-10-23 @ 08:26:33
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: Mija

Fast jag gillar det inte.... :) Smaken är som baken och jag skulle nog inte vilja ha reklam på min blogg (utöver den som hänger med på blogg.se alltså) Varför? Nja, jag känner att om jag skulle börja dra nytta av mina höga läsarsiffror så skriver jag inte längre för mig själv, för att jag VILL och har LUST, utan för att börja dra in pengar, jaga läsare, öka statistik o.s.v. Det läget vill jag undvika, jag tror inte att jag skulle skriva från hjärtat längre då... Men vet du. Jag ska INTE säga ALDRIG, för nog har jag tänkt tanken nån gång, men just nu säger jag NEJ. :) Har en hälsning till dig på min sida btw.

2007-10-23 @ 08:52:06
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Carin

Jag besöker dig titt som tätt och tycker numer det är väldigt jobbigt att läsa din blogg när den är fylld med reklam... Det var roligare innan, och bättre!

2007-10-23 @ 17:47:41
URL: http://carinsspektakel.blogg.se
Postat av: Mija

Håller med ovanstående... (flåt) men det blir så rörigt med alla blinkningar och reklam... Får nog av sånt i vardagen ändå... :)

2007-10-23 @ 19:10:50
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Lari

Caroline: jodå.. vi har två tjejer som jobbar som brandmän.. och de har välkomnats bra..=) skulle inte vara några problem att komma in som tjej hos oss inte.. bara man klarar fystesterna så..

emma: ja, det ska du nog vara glad över.. det är ju inte så nyttigt med coca-cola egentligen..=)

sanna: gokväll säger jag då.. hoppas att din dag har varit bra!

Mija: mm.. vettigt inlägg om reklamen.. dock så skriver ju jag absolut mest för att mina vänner och kära ska kunna följa mitt liv här uppe.. men kan jag tjäna en slant samtidigt, så gör jag ju gärna det..;)

carin: ok.. jag tar det till mig.. skönt att höra vad du tycker om reklamen..=)

Mija: inte behöver du säga förlåt för att du inte gillar reklamen..=)

2007-10-23 @ 20:10:48
URL: http://webkocken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0