Angående reklamen...

Som ni säkert har märkt, så har jag lagt in en del reklam på min blogg.. och jag ska berätta varför..

Som gammal webdesigner, så är ju nyfiken på det här med reklam. Hur det påverkar folk och om folk verkligen använder sig av det. Sen är ju frågan den med, kan reklam på bloggar generera pengar?

Hur det går, får ni reda på i framtiden..

Dock så ska jag säga det att jag gör inte reklam för något som jag inte kan stå för själv.. de sidor som jag gör reklam för, är sidor som jag själv kan tänka mig att använda... dessutom är alla sidor popup- och virusfria, så det är inget ni behöver vara rädda för.

Precis som många bloggar tipsar om fräcka klädmärken eller skriver skvaller, så tipsar jag er om bra sidor att använda... tycker ni det är fel, då behöver ni inte besöka sidorna jag gör reklam för... men gillar ni mina tips, så för all del.. besök sidorna..=)

Det här är de sidor som jag gör reklam för just nu:

Först en sida där man kan skicka sms...

Affiliator Affiliateprogram

Blir man medlem här, så får du skicka 4 sms gratis varje dag, och just nu får man 5 extra sms att skicka när man registrerar sig.. ett bra alternativ att ha om du har kontantkort och inte har pengar på mobilen.



Nästa tips är en sida som samlar gratissaker på nätet...

Affiliator Affiliateprogram

Här behöver man inte ens bli medlem.. allt är samlat på ett snyggt sätt, och det finns mycket prylar som är gratis, och massor av roliga tävlingar...finns hur mycket sidor som helst att besöka, roligt värre! Du kan dessutom registrera dig för deras nyhetsbrev, och få ett mail när det kommer nya erbjudanden.



Dagens sista tips... är en sida som även denna samlar en massa gratisprodukter..

Gratis-guide.se

Här kan du hitta gratis varuprover, gratissaker, tävlingar och bra erbjudanden. De erbjudanden du finner förmedlas som objektiv information. Missa inte deras nyhetsbrev där du har möjlighet att vinna biobiljetter varje månad.



Nästa sida är en sida som kan ordna en massa fräcka t-shirts till dig, med tryck på... de har hur många roliga tryck som helst, och priserna är helt humana.

Beastwear.se

Du kan även beställa roliga saker som knappar och toasitsar... vem vill inte ha en toasits med ett riktigt roligt tryck på? =) För att se lite exempel på tryck kan du kika på det här inlägget.



Skall man köpa en ny parfym, så är det värt att kolla in nästa sida.



På den här sidan, så hittar du priser som är otroligt billiga, upp till 50% billigare än i butik. Frakten är inte alls dyr heller och de ha ett riktigt stort sortiment, med de mest kända märkena.



För dig som är intresserad av ekonomi, så finns det en sida som TV4 äger och sköter...



Ekonominyheterna.se är en lite yngre, lite trendigare och lite kvinnligare sajt än de traditionella ekonomisajterna.
Veckans Affärer och TV4 borgar för kvalitet och innehåll och det är en sajt som växer snabbt.



Sist men inte minst, så har vi sidan Prisjakt som riktar sig till dig som i huvudsak är intresserad av elektronik och som sitter och funderar på om du ska köpa en ny tv, kamera eller mobil kanske. Då kan du använda dig av denna sida för att jämföra priser.

Affiliator Affiliateprogram

Prisjakt är en prisjämförelsesajt och community med huvudinriktning på hemelektronik, som blev utnämnd till Årets bästa sajt 2006 i kategorin "Sök & katalog".

Vi har förutom prisinformation om produkterna, även
omfattande produktfakta, omdömen från dess ägare, samt ett diskussionsforum som innehåller över 1 000 000 inlägg.




Så, det är de sidor som jag har i mitt "stall" just nu.. fler kommer komma i framtiden, och efterhand som jag hittar något bra på nätet som jag tycker är värt att göra reklam för, så kommer jag tipsa er!

Kommentarer
Postat av: Caitlin

Sms.se e bra

2007-10-18 @ 18:25:48
URL: http://www.niltiac.blogg.se
Postat av: Sara

Beastwear är fan bäst! :)

2007-10-18 @ 18:27:02
URL: http://sbn.blogg.se/
Postat av: sweet sixteen

tycker inte att reklamen stör, kul att få lite tips! :)

2007-10-18 @ 19:03:04
URL: http://filippaheberlein.blogg.se
Postat av: MaDeLiÑo

Nämen hej brandman! Är din blogg värd att läsa? Orkar inte skumma igenom massa gamla inlägg och så för att se om den är 'värd', haha... Heippa! /Madeliño

2007-10-18 @ 19:14:53
URL: http://madelino.blogg.se
Postat av: Micha

Trevligt med reklam som du dessutom kan stå för. Då är det alltid positivt. Annat skulle det vara om det kommer upp reklam på bloggen som du själv inte skulle kunna tänka dig att klicka dig in på. Det här inlägget var bra, du ger folk en förståelse för att DU tycker att sidorna är värda att besöka.

2007-10-18 @ 19:21:17
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Fredrik

mycket reklam på en gång =)

2007-10-18 @ 19:46:03
URL: http://www.fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: vicki

Wow,mycket reklam på en gång.. :)

2007-10-18 @ 21:02:59
URL: http://vickizen.blogg.se
Postat av: malino

Jag ska inte lämna blogg.se. Bara blogga under annan adress, har haft den bloggen i ett halvår men ingen som känner till.. Ska rensa den och sen blogga där effektivt tror jag, dock kommer jag nog låsa den och bara ge lösenord till folk som vill fortsätta följa mitt liv. Kommer bli mer personliga inlägg om man säger så. Mår inte bra av att skriva på bloggen jag har nu, därav.

2007-10-18 @ 21:31:24
URL: http://randigastrumpan.blogg.se
Postat av: Lari

Caitlin: javisst är det en bra sida?...därför jag gör reklam för den med..=)

Sara: ja de har grymt roliga tryck iaf.. det är inget snack om saken.. o det är alltid skoj med en tshirt med skoj tryck på!

sweet: va bra, skönt att nån säger lite vad de tycker om reklamen..=)

MaDeLiÑo: hahaha.. jadu, vad svarar man det?.. klart som fan att det är värt att läsa min blogg, men du får väl komma tbx nån gång o kika vettja..;)

Micha: tack! värmande ord och skönt att se att någon har förstått min mening med reklamen..

fredrik & vicki: jo, det blev en del reklam i det inlägget iaf.. men ville ju dra allt i ett enda inlägg.. så har man det avklarat..=)

malino: ahaa.. okej, då förstår jag vad du menar.. jag ska se om jag inte kan skynda på mitt arbete lite då..;)

2007-10-18 @ 21:35:33
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: Ingeborg

Haha, hur har du fått tag på alla dessa reklamer? Och tjänar du pengar på dem?

2007-10-18 @ 21:54:44
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0