Lugna tider på brandstationen...

Ja goddag alla!

Har inte varit så aktiv senaste dygnet här...men det beror ju på att jag sitter på jobbet och inte hinner blogga.
Dock så är det lite tråkigt att se att det hittills inte har varit mer än 40 unika besökare här, det betyder att min blogg inte intresserar så många ändå...

Anyway...

Natten blev relativt lugn iaf... vi hade ett larm till ett hotell/nattklubb här i stan vid 1 inatt ungefär.. men det var inget allvarligt, utan visade sig vara någon som hade tryckt på larmknappen inne på nattklubben... och sen hade vi ett förstärkningslarm till Alnö där det hade varit en trafikolycka, det larmet gick vid 6 imorse.. men det var bara litet som åkte på det, så jag kunde sova vidare.

Nu på dagen, så har det inte varit några larm alls.. men det är ju ofta så när jag jobbar... VÄLDIGT LUGNT!

Just det här med att jobba som brandman är ju lite speciellt.. någon nämnde det i en kommentar.. att vi vill att det ska hända saker, vi vill att det ska gå lite larm.. dvs vi vill att någon ska råka illa ut.

Nu önskar vi ju självklart inte att folk ska råka illa ut.. men vårt jobb går ut på att hjälpa folk i nöd, det är det vi är duktiga på, och det är sånt som gör vårt jobb till vad det är.. ett spännande och omväxlande jobb.

Självklart är det aldrig skoj att se folk hamna i nöd, bli svårt skadade eller kanske dö...men det är vårt jobb att vara på plats, att hjälpa till, att rädda folk i nöd och finnas som stöd på en skadeplats.

Dock så är det jobbigt med nattlarm.. det kommer man inte undan.. lyckligtvis så har vi haft lite ledigt nu på dagen, så man har kunnat vila lite..=)

Kommentarer
Postat av: Angel

Klart man förstår vad du menar. Är väl rästlöst även för ambulanspersonal då dom väntar på larm men dom önskar ju ingen nåt illa.

2007-10-20 @ 15:10:53
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Gothness

Men vad bra, då kan du kanske ta din söta brandbil och köra hit o släcka min feber? ;O
Hey, 40 unika besökare betyder ändå 40 unika personer som vill läsa vad du skriver! Hur ofta har man 40 personer samlade som vill lyssna till vad man har att meddela? :)

2007-10-20 @ 15:19:31
URL: http://gothness.blogg.se
Postat av: Eva

Förstår vad du menar. Klart att ingen vill att en människa ska komma till skada, ni vill bara komma ut och göra ert jobb. Värst tycker jag det verkar vara med oregelbundna arbetstider och nattarbete. Gäller verkligen att man tar hand om sig då, så man orkar med. Ha en trevlig kväll!

2007-10-20 @ 15:38:35
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: Lina

Det var ju konstigt tyckte jag :P . Brandman är ett väldigt fashinerande jobb. Själv ska ja söka till polishögskolan eller blir det ambulanssjukvårdare.

2007-10-20 @ 15:50:28
URL: http://www.moonshield.blogg.se
Postat av: Nova

40?! Du själv får jag vara glad om jag har 2 som läser min blogg per dag. Don't complain.:) Förresten är ditt liv VISST intressant så det så.:) kram

2007-10-21 @ 00:54:05
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0