Jag har kommit på en sak...

Efter att ha stått vid Ljungan ytterligare en dag.. så har jag konstaterat att jag verkligen måste skaffa mig ett par nya vadarbyxor...

De jag har, är inte bra.. visst, de håller vattnet ute.. men inte helt och hållet.. lite vatten lyckas tränga igenom de olika lagren... och byxorna är inte helt fuktavvisande... vilket leder till att jag blir frusen ganska så snabbt...så går det när man köper saker på Biltema...

Var inne på PO's och kikade lite snabbt nu... och upptäckte till min stora fasa att ska man ha ett par ordentliga vadarbyxor.. så får man minsann punga ut 1500-2000 kr... en hel del...
Fast, om man ser till hur mycket jag fiskar... så kan det ju vara värt det egentligen...

Kanske får ta o plocka ut lite pokerpengar och finansiera mina vadarbyxor...=)

Dagens fångst blev en öring.. som tyvärr inte höll måttet, så den fick snällt återvända till vattnet igen... 45 cm är minimimåttet på öring...den här var på ca 35 cm.. så det fattades en del...

Nu ska jag äta lite gott, ladda inför morgondagen...

Kommentarer
Postat av: ;)

Duktig du var som lät stackars firren leva :)

2007-09-25 @ 16:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0