Om att fylla år...

Nu när jag vaknat för dagen.. ytterligare ett år yngre... eller nä, äldre var det ja... så funderade jag lite på det här med att fylla år.

Är det så himla speciellt egentligen?

Jag som är nyinflyttad här uppe... jag behöver inte tänka på det här att ställa till med nåt kalas, eller gå och fundera på om någon kommer att överraska mig med nåt ståhej.. för det är nog ingen här uppe som är medveten om att jag fyller år just idag...

På något sätt så känns det ju skönt.... men samtidigt lite tråkigt.. för visst är det alltid trevligt när folk kommer ihåg en på ens bemärkelsedag...

Men jag är lite kluven ändå... för är det något att fira längre?

Åldern tar ju ut sin rätt... med åren så tappar man ju orken, skinnet börjar hänga lösare, vissa får ölmage, rynkorna dyker upp, musklerna försvinner spårlöst och man är inte lika attraktiv längre... varför i hela fridens namn ska man fira det?

Någonstans på vägen.. så tappade jag den där glädjen att fylla år iaf... iofs så hade jag en helt underbar 30-årsdag nere i Lund... men då fyllde jag ju ändå jämnt.. och 30 är ju typ sista steget man tar innan man blir lastgammal...

Ja, jag vet inte...bara lite tankar så här på min födelsedag... med morgonkaffet i näven och en chokladbit i truten...

Ha en bra dag alla.. det ska jag ha iaf... som vilken annan dag som helst...

Kommentarer
Postat av: Jennie

födelsedagar är som julen - det är roligare när man är liten :)
svar: varsågod! hoppas du får en bra födelsedag nu då! - med eller utan gratulationer ;)

2008-01-04 @ 11:36:04
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Angelica

hahahaha! kärrring! du får väl träna o hålla dig fit helt enkelt :P kolla damerna i age of love (20.00 - kanal fem) så får du se. kan DE hålla sig så snygga upp i 40-50årsåldern så klarar nog du dig också :P

2008-01-04 @ 11:40:50
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Ida

Nä då är det väl säkert gluten då. Låter inge vidare kul med gastroskopi, men det kanske är värt det..?

Ja och dessutom finns det ju så otroligt många modebloggar nu, så jag tycker det borde krävas mer av en person än att hon bara kan skriva ett inlägg om mode så kommenterar 80 pers på två timmar. Menmen, jag mår inte dåligt av det ;)

Nej jag är inte från Nyland, utan var dit till sjukgymnasten idag. Själv är jag från Kramfors. Känner du till Nyland?

2008-01-04 @ 11:48:21
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: webkocken svarar

Jennie: jo, så är det ju.. mycket roligare att fylla år när man var liten.. då fick man massor av presenter med..=)
*
angelica: haha.. med plastikoperationer skulle jag med kunna se ung ut vid 50...=) Det där programmet är ju så mycket USA och hollywood liksom... plastic fantastic...
*
Ida: Hm.. ja, kanske.. jag får kanske ta o snacka lite med läkaren igen o se vad som sägs...
Jag håller med.. finns så galet många modebloggar nu.. att vart man än vänder sig så skrivs det om mode.. men det går ju tydligen hem hos folk..
Njae.. har varit i Nyland ett par ggr bara.. hade ett ragg där en gång i tiden..=)

2008-01-04 @ 12:20:50
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: amonym

Åh så illa kan det väl inte vara?! I och för sig måste jag nog säga att jag hade en större kris runt 30 än nu när jag är 40.... även om kroppen förändras fysiskt så blir man mentalt starkare tycker jag....o tur är väl det så man klarar att hantera det fysiska förfallet...hihi! Medelåldern på män i Sverige är närmare 80 (om inte över) så än är det ett tag kvar till lastgammal!
Grattis förresten!!!!

2008-01-04 @ 12:28:43
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Angelica

haha. neje! grejen är att de där kropparna får man inte genom operationer! nog för att de inte fött några barn de flesta av dem, men de tränar nog sjukt hårt också :S man ser faktiskt lite gäddhäng på några av dem ;P

2008-01-04 @ 13:17:14
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Annsingen

Grattis!

2008-01-04 @ 13:35:12
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Lillan

Hade du haft tårta och kaffe hade jag lätt kommit och uppvaktat dig. Jag kan vinka åt dig när jag hämtar Mojjan på dagis. Mötte dig förresten i förrgår när jag åkte in på gatan.

2008-01-04 @ 14:15:34
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag är skitgammal - 41, men jag kan trösta dig med att det blir bara roligare med åren, livet alltså.
Man får fråga sig som Winnerbäöck gör: Är det jobbigt att tiden går eller är det kul att vara med?
grattis!

2008-01-04 @ 14:15:45
Postat av: Monica

grattis på dagen hoppas du haft en fin dag;) ja visst är det märkligt med födelsedagar , jag tycker inte om att fylla heller;( var liksom lättare förut när man var liten då blev allt serverad , nu måste man rodda i allt själv , då låter jag heller bli, pinsamt ju ;
kom o fira mig ....

2008-01-04 @ 18:31:48
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: SATAN

Haaaaaaaahahahahaha!!! Är TRETTIO 'det sista steget man tar innan man blir lastgammal'??? TRETTIO!?!!!!!!!????
Raring, du vet väl att du statistiskt sett förväntas leva i mer än femtio år till?? Hahahahaha, jag dör - detta var det roligaste idag! Undrar just vad du kommer att ha att säga om saken när du fyller sextio, det dubbla .. Moahahaha =D

PS. Jag försöker inte driva inte med dig, tycker bara att detta var hysteriskt roligt. Förlåt :)

2008-01-04 @ 20:54:42
URL: http://apocalypticpussy.blogspot.com/
Postat av: Linda

Grattis!! o du..man blir inte äldre än vad man gör sig;-)

2008-01-04 @ 21:24:31
URL: http://lindisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0