Hektisk timme på jobbet...

Ojojoj.. igår rasslade det till när vi skulle fysa.

Fick ett automatiskt brandlarm på Birsta och när vi rullar ditåt, så hör vi att det är fler larm, ett oljeutsläpp i Ljustadalen och automatlarm på Östrand, alla tre larmen in om ett par minuter.

Det blev bara för SOS att skicka iväg Sundsvallsstyrkorna på de andra två larmen.. och vi åkte vidare mot Birsta.

Väl på plats i Birsta så var det inget allvarligt, så vi åkte till oljeutsläppet för att se om vi kunde assistera dem, och när vi är på väg dit så hör vi på radion att det en av styrkorna från stan åker på en soprumsbrand på Nacksta.

Ja, när vi väl är framme på oljeutsläppet, så lämnar vi över lite absorberingsmaterial till dem och gör oss redo för att åka hemåt till station, men då får vi ett anrop igen att det är en soprumsbrand på Ludvigsbergsgatan i stan, och att vi skall åka på det.

Full gas in mot stan, och jag fick klä mig för att släcka...

Väl framme så blev det rökdykning, och släckning i en miljö som var grymt rökig. Soptunnor av plast som brinner ger en jäkla tjock och äcklig rök...
Men det var snabbt släckt och sen så fick vi vädra ur.

Riktigt skoj ändå att få lite larm att åka på, det är så sällan vi har skarpa rökdykningar o så.

Hursomhelst så fick vi en lugn natt sen, även om vi hade på känn att det skulle kunna tuta på natten med, men icke, vi fick sova gott!

Kommentarer
Postat av: stark

låter som ett roligt jobb.

2008-05-30 @ 20:50:14
Postat av: Jessica Nilsson

Hejhej :) :)

Jag undrar vart du gick din utbildning för brandman ? :)

Vad låg dina betyg i snitt i?

Det är nämligen så att jag vill verkligen bli brandman när jag gått ut gymnasiet :) !



Kram Jessica

2008-06-09 @ 22:24:40
URL: http://jess1c4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0