Det här är kärlek gott folk!

Det finns något som jag är riktigt svag för.. eller ja, det finns många saker jag är svag för.. men just guacamole, det är en sån grej som jag kan äta hur mycket som helst av!

Så..ikväll har jag laddat upp med en stor skål guacamole och lite nachos... som jag ska skölja ner med ett glas rött...

guacamole dipp chips

Om ni vill ha receptet.. så kan jag väl vara lite vänlig och bjuda på det då...

2 mogna avocados
2 dl gräddfil
2 vitlöksklyftor
½ gul lök
1 tomat
cayennepeppar
salt och peppar

Gör så här:

Gröp ur avocadon och släng ner i en matberedare tillsammans med alla andra ingredienser och mixa ihop till en lagom slät smet. Det gör absolut inget om det är lite småbitar kvar, det är bara gott.
Smaka av med salt och peppar och hotta till det med en knivsudd cayennepeppar.

Låt gärna det hela stå och dra nån timme eller två i kylen innan det skall serveras.


Affiliator.com

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Ett glas rött slank ner för min strupe idag med. Ljuvligt gott. Dock ingen guacamole, har förätit mig på det. Hoppas du har en bra kväll!!

2007-11-10 @ 23:50:42
URL: http://malincatrin.blogg.se
Postat av: ida.

åh jag älskar guacamole. :)

2007-11-11 @ 15:40:40
URL: http://iidaaberg.blogg.se
Postat av: Kelly

mums! älskar guacamole! skicka hit lite oxå! :-)

2007-11-11 @ 20:25:24
URL: http://kellybellybutton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0