Larmmagnet... NOT!

Ja, då har man jobbat ett dygn igen... utan ett enda larm... så typiskt mig alltså.
De som jobbade dygnet innan oss, hade åtta larm.. varav två var stora bränder.. men vi, vi hade inte ens ett litet automatlarm...men jag är van, det är ofta så när jag jobbar...

Igår, så grillade vi ju.. första gången jag lagade mat åt skiftet i Timrå.. ryktet hade ju vandrat snabbt inom förbundet om mina kokkunskaper.. så det var höga förväntningar, men jag tror inte att jag gjorde dem besvikna. Hade handlat karrekotletter som jag rödvinsmarinerade på dagen, till det så gjorde jag en grekisk potatisgratäng med oliver, fetaost och paprika..sen så var det en vanlig blandsallad till det. Mycket gott vill jag lova...

På morgonen idag, så vaknade vi vid 7.30.. och tog en kopp kaffe och pratade lite om dagen.. vi bestämde oss för att åka till simhallen och simma några vändor, perfekt start på dagen.. och helt perfekt när man ska åka till Scandic efter och käka hotellfrukost... vilket vi gjorde!
Sen var det lite orientering och övningskörning för mig.. fick köra stegbilen och se mig omkring lite i Timrå, mycket nyttigt. Efter det, så var det fria aktiviteter.. och då visste jag vad jag skulle göra... putsa upp min bil!

Sagt och gjort.. det tog mig nästan sju timmar, men jag är helt klart nöjd med resultatet.. min lilla pärla, skiner rödare än vad jag har sett den göra...

Jag presenterar, Pimp My Golf, Episode II....


             Före och efter | Ute på min p-plats | Precis klar i verkstan

På första bilden ser ni skillnaden på före och efter.. motorhuven är nygjord och sidan är orörd...jäkla skillnad tycker jag iaf...

Det jag har gjort är att köra med en rubbing först, sen med hårdvax... allt inköpt på Biltema...

För mig så är den här bilen lite av en testbil, en möjlighet för mig att lära mig lite om hur man verkligen sköter en bil.. och hur man fixar sånt som vaxning och laga rost, för laga rost, det är nästa steg för mig...

Nu, så måste jag laga lite mat.. håller på att gå på knäna nästan.. hungrig som bara den...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tycker jag verkligen att du ska göra ;) Hela du verkar intressant enligt min mening faktisk! Mmm grillat är super det med! Har lite gäster här hemma så vi har precis ätit en himla god Kycklingrätt med hasselbackspotatis & brunsås :) Mumms! Vad hittar du på ikväll då? Ha en fortsat trevlig kväll! Puss&Kram

2007-04-08 @ 20:36:13
URL: http://sannibanni.blogg.se
Postat av: Elin

varje gång du skriver om vad du lagar för mat blir jag så imponerad... har du jobbat som kock alltså? hur länge då? varför slutade du som det? vad var det som gjorde att du utbildade dig till brandman istället? ... kanske ett blogginlägg kan ge svar på alla frågor...! :-)

2007-04-08 @ 21:35:37
URL: http://mojjan.wordpress.com
Postat av: Thomas Norrman

Snyggt jobbat
ThN

2007-04-09 @ 00:34:16
Postat av: Natta

haha ja precis. du får aldrig kalla mig så :D

2007-04-09 @ 10:37:03
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: AA

mjo. men det var ingen skillnad alls. trodde att åtminstone slutet skulle vara olika. men näe..

2007-04-09 @ 10:47:21
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com
Postat av: Malena

Nice! Den ser jättefin ut i lacken.
Jag har inte hunnit vaxa ännu. Men det blir nog i helgen. Känns dumt att sätta på sommadäcken med lättmetallfälgar när man inte vaxar och städar ur bilen samtidigt, det blir ingen helhetskänsla.
Jag hade också en lika Golf som dig innan. Den var superkul att köra. Saknar den faktiskt.
Vad har du för årsmodell? Min va en 88:a 1,8 liters med 90 hästar.
MVH Malena

2007-04-09 @ 20:25:45
URL: http://malenasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0