Underbart vacker dag....

Solen har skinit hela dagen.. kallt har det varit iofs... och kallt är det nu.. 15 minus... men Norrland är fan vackert vintertid!

Dagen har varit en kort dag idag... övade trafikolycka på förmiddagen.. och sen så hade vi halvt om halvt ledigt på eftermiddagen... ganska så skönt.. vi passade på att spela lite badminton. Sen var det gymmet och lite rullband som gällde.

När man hade svettats klart.. då var det bara att gå ner och slänga av sig kläderna och sjunka ner i bubbelpoolen... sitta där o njuta en stund, för att sen lägga sig en liten stund i bastun.
Så skulle man haft det...fast i en egen lya... så man kunde bjuda dit nån söt tjej med...;) (gissa om jag saknar närhet... usch... börjar ju bli jobbigt det här)

Imorrn ska vi ha utbildning tillsammans med en styrka... ska öva ppv-fläkt.. inget nytt direkt för mig... men bra att repetera... och man vet ju inte.. kan vara så att de har några andra rutiner här på station.

Jag hoppas på att få lite fikadejter i helgen.. har bestämt mig för att passa på att fika en massa..bli en fikoman... det är ju jäkligt trevligt ändå att fika... sen så är det en möjlighet för mig att komma ifrån brandstationen lite...

Fick resten av våra kläder idag med.. alla stationskläder.. så nu behöver vi inte springa runt i en massa civila kläder när vi jobbar.. utan kan se ut som alla andra... som brandmän helt enkelt..
Ska se om jag kan ordna lite bilder till imorrn....

Nu är det dags att laga lite mat...

Kommentarer
Postat av: Liv

Fikadejter - kul uttryckt :-P

2007-02-06 @ 20:35:27
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Johan

Ja du Lari, livet är inte lätt. =) hihi Men det där med fikadejt lät väl som en bra grej. Kanske man skulle testa någon dag. Annars har jag funderat på att sitta-själv-på-nattklubben-med-ett-glas-rödvin-dejter... tror det kan vara ngt faktiskt. Lovar att utvärdera det någon dag om jag provar.

2007-02-06 @ 21:40:44
URL: http://johanjonsson.se
Postat av: Johan

Ja du Lari, livet är inte lätt. =) hihi Men det där med fikadejt lät väl som en bra grej. Kanske man skulle testa någon dag. Annars har jag funderat på att sitta-själv-på-nattklubben-med-ett-glas-rödvin-dejter... tror det kan vara ngt faktiskt. Lovar att utvärdera det någon dag om jag provar.

2007-02-06 @ 21:41:21
URL: http://johanjonsson.se
Postat av: Anna

Ja, det är massor med snö här i norrland! ;)

Men vad najs att du verkar trivas så himla bra, det är skönt när det blir så!

2007-02-06 @ 23:26:23
URL: http://mandalaya.blogsome.com
Postat av: Pierre

upp med bilder lärk...king med såna kläder--

2007-02-07 @ 09:26:19
URL: http://dapierre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0