Så tragiskt...

Förra sommaren skrev jag om ett larm som man inte vill ha som brandman.. nämligen någon som har hoppat framför ett tåg.. det är otroligt hemskt att uppleva.. men idag så fick jag uppleva det som nog är jobbigast för vilken brandman som helst.. nämligen att få ett larm där barn råkar illa ut...

Precis efter 6 imorse gick larmet.. förstärkningslarm till Timrå (jag jobbade i Sundsvall istället för Mattias)... och det var konstaterat brand i en villa.. på väg ut får vi höra att det troligtvis finns folk kvar på övervåningen.. en liten pojke...
När vi kommer fram så har Timråstyrkan redan varit inne och hämtat pojken, som tyvärr inte klarade sig trots att vi och ambulansen jobbade med honom länge...

Det är så otroligt tragiskt när barn omkommer... om det så är i en brand eller i trafikolyckor.. det gör ont i själen...
Tyvärr så är det väl så att det är något som man kommer uppleva fler gånger i sin yrkeskarriär.. men jag hoppas att man slipper det...

Mina tankar idag, går till den drabbade familjen och deras anhöriga...

Kommentarer
Postat av: Mia

Fy fasen va jobbigt..det e inget lätt jobb du valt! Men ni behövs verkligen!!

2007-06-19 @ 13:38:56
Postat av: Anna

Gud va hemskt.

2007-06-19 @ 14:29:55
URL: http://missanna.blogg.se
Postat av: Sean

Shit, fan va tungt. Jag håller med dig, det är sånna larm man inte vill åka på...

2007-06-19 @ 15:30:03
Postat av: mamma

...och jag tänker på er alla tappra kvinnor och män,som har ett så oerhört viktigt uppgift i vårt samhälle
En sror,varm kram till min egen Brandis
äiti

2007-06-19 @ 15:45:23
Postat av: MissEllie

Ja usch va tragiskt. Det e sådant ingen vill uppleva. Men du har ett viktigt yrke och du behövs i vår värld. Jag håller med din mamma där.
Kram Ellie

2007-06-19 @ 19:54:12
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: K

Herregud, jag sitter här helt tårögd! Fy fan, att sådana saker ska hända. Uhs... :( Men all beröm till er brandmän.

2007-06-19 @ 22:51:51
URL: http://idinfantasi.blogg.se
Postat av: erika

*kramar om hårt*. Du vet att du är värdefull

2007-06-20 @ 15:09:24
URL: http://weetzia.webblogg.se
Postat av: Malin

Fyyyy!! STOR kram till dej... Min sambo har som tur är sluppit undan sånt. Nu har han sagt upp sej som deltidare, orkar inte med att ha jouren el. beredskap var tredje vecka mer. Har jobbat med detta i 8 år nu så det får räcka tycker han. Han har fått se en massa som jag önskar att jag kunde radera ur hans minne. Ni har ett arbete som är SÅ underbetalt med tanke vad ni kan få bli tvingade att va med om och se. Kram till pojkens familj!!

2007-06-21 @ 10:42:57
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Chriss

Ni har ett viktigt jobb, glöm inte det.
Men jag är själv i sama bransch och jag tycker inte man pratar om sånt här på nätet, vill du ventilera så gör det med dina arbetskamrater eller proffisionell hjälp.
Tänk på tysynadsplikten, det är inte så svårt att räkna ut vem pojken är om man vet var det brann..
Nåt att fundera på bara. // Chriss

2007-06-22 @ 14:58:52
Postat av: Mimsan

Hej vännen!
Känner med dig och vet hur det är. Jobbar själv som ambulanssjuksköterska och hade en 4-åring som dog i vintras...det är så jäkla tungt och speciellt när man själv har barn. Men glömmer gör man aldrig men det blir mindre jobbigt. Den natten efter det larmet var första gången som jag sov med lampan tänd på logementet, bilden hade liksom fastnat på näthinnan....
Carpe diem!

2007-06-25 @ 11:28:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15548/
Postat av: Berth

vill bars skänka mitt tack till dej och dina köllegor för ALLT vid vår tragiska olycka. Ber även om ursäkt för mitt beteende.

2007-06-25 @ 23:07:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15486

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0