Den som gnäller skall få...

...eller nåt...

En glad överraskning iaf... jag fick anställningssavtalet för mitt nya vikariat, och såg att vi har fått löneökning sen sist.

Förra lönen låg på 17660:- i grundlön och nu så har den hoppat upp till 19275:-.

Alldeles lysande måste jag säga...

Vad beror det på då?

Jo, det beror på att lönen har gått upp lite avtalsmässigt, men den största delen beror på att jag har jobbat i över ett år nu, så då ökar lönen.

Bara för det så började jag kika på bilar, och hittade en jäkligt intressant bil, men skatten var tokhög (en diesel som inte är miljödiesel -02:a) men bilen hade ett jäkligt bra pris.

Men jag tror nog att jag får hejda mig lite ändå, men det hade varit gött med en ordentlig bil!

Kommentarer
Postat av: Angelica

du som bor i stan ska köpa en miljöbil! gratis parkering inom stenstan, 10000 tillbaka nästa år, de drar minimum etc etc etc. vi ska byta esset mot en hyundai i10. får den i höst (:

2008-04-21 @ 17:51:49
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com
Postat av: Annelie

Får säga gratiis till löneökningen..
Positiva överaskningar är dom bästa.

2008-04-21 @ 23:47:29
Postat av: Aiila

ja, jag ska flytta den till en annan adress! ja hade ingen aning om att du läste.. du kommentarar ju aldri..*besviken* =P

2008-04-22 @ 12:39:05
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: lina ml

gratulerar!!

släng in lite fler recept är du snäll. dina mat-bilder är sjukligt bra.tro ta me fan du skulle få en gråsten att se aptitlig ut.

2008-04-22 @ 12:39:25
Postat av: Alexandra

Åhh vad nice, aldrig fel med ett litet uppschving på lönelappen!:)

2008-04-23 @ 11:54:59
URL: http://axelinaa.blogg.se
Postat av: Blingbing

Grattis till lönepåslaget. Däremot tycker jag att ni brandmän borde tjäna det dubbla då ni med livet som insats räddar oss från att brinna inne.
Den som riskerar sitt liv och räddar liv ska ha mer i plånboken. Så är det bara.

2008-04-24 @ 22:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0